Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgi Kaynakları Kullanımı | SAS117 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilgi kaynaklarının türlerinin anlatılması ve hangi bilginin hangi bilgi kaynaklarından nasıl elde edileceğinin kavratılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bilgi Kaynaklarının tanımı, türleri, kapsam ve içerik özellikleri, hazırlanış amaç ve yöntemleri, düzenleri, bilgi merkezlerine sağlanış yöntemleri, bilgi erişimdeki önemleri, benzer ve farklı yönlerinin öğretilmesidir. |
Ders Kaynakları |
Web of science
Google akademik Al, Umut ve İrem Soydal. (2011). “Atıf Dizinlerindeki Türkiye Adresli Dergiler Üzerine Bir Değerlendirme”. Bilgi Dünyası 12 (1): 13-29. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim tarihine giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Bilimsel Bilgi | Tartışmalı Ders |
3 | Bilgi kaynağı çeşitleri | Tartışmalı Ders |
4 | Bilimsel araştırma | Tartışmalı Ders |
5 | Bilgi okur-yazarlığı | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
5 | Makale inceleme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel bilgiyi tanımlar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bilgiye ulaşır. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bilgiyi yorumlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bilgiyi kullanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilimsel bilgiyi değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel bilgiyi tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bilgiye ulaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bilgiyi yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bilgiyi kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bilgiyi değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |