EN
  • Anasayfa
  • SAS115 Ameliyathane Hemşireliği (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAS115 - Ameliyathane Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ameliyathane Hemşireliği SAS115 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ
Amaç

Ameliyathane hemşireliğinin temel prensip ve kavramlarını bilme ve uygulama becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Ders, ameliyathane hemşireliğinde temel kavramlar, ameliyathane hemşireliği görev, yetki ve sorumlulukları, enfeksiyonunun önlenmesi ve kontrolü, dekontaminasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyon, cerrahi aletler ve dikiş materyalleri, cerrahi aletlerin sınıflandırılması, alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt, pozisyon verme, basınç yaralarının önlenmesi, ameliyathanede ısı kontrolü; istenmeyen hipotermi, maling hipertermi, kanama kontrolü, pansumanlar, drenler, doku örnekleri ile ilgili yapılacak işlemler, ameliyathanede hasta,çalışan ve çevre güvenliğini içerir.

Ders Kaynakları Basavanthappa BT. Medical-Surgical Nursing. Second Edition, Jaypee Brothers Medical Publisher Ltd, New Delhi, 2009.
Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O’Brien PG, Bucher L. Medical-Surgical Nursing Assessment and Management of Clinical Problems. 7th Edition, Mosby Elseiver, St. Louis, 2007
Black JM, Hawks JH. Medical-Surgical Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes. 8th Edition, Saunders/Elsevier, 2009.
Alcan Z, Tekin DE, Özbucak Civil S. Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda Hemşirenin Rolü. Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, genel bilgilendirme, ödev dağılımları Ders
2 Ameliyathane hemşireliğinde temel kavramlar Ders
3 Ameliyathane hemşireliği görev, yetki ve sorumlulukları Ders
4 Enfeksiyonunun önlenmesi ve kontrolü Ders
5 Dekontaminasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyon Ders
6 Cerrahi aletler ve dikiş materyalleri ile cerrahi aletlerin sınıflandırılması, Ders
7 Alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt Ders
7 Alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt Ders
8 Alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt / vize sınavı Ders
9 Pozisyon verme, basınç yaralarının önlenmesi Ders
10 Ameliyathanede ısı kontrolü; istenmeyen hipotermi, maling hipertermi Ders
11 Kanama kontrolü, pansumanlar, drenler, doku örnekleri ile ilgili yapılacak işlemler Ders
12 Ameliyathanede hasta,çalışan ve çevre güvenliği Ders
12 Ameliyathanede hasta,çalışan ve çevre güvenliği Ders
14 Ders sunumları ve değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir Sözlü Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir Sözlü Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek 5 - - - - - - - 5 - - - - - -
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir 5 - - - 5 - - - - - - - - - -
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek 5 - - - - - - - 5 - - - - - -
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir 5 - - - 5 - - - - - - - - - -