Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ameliyathane Hemşireliği | SAS115 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ |
Amaç |
Ameliyathane hemşireliğinin temel prensip ve kavramlarını bilme ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Ders, ameliyathane hemşireliğinde temel kavramlar, ameliyathane hemşireliği görev, yetki ve sorumlulukları, enfeksiyonunun önlenmesi ve kontrolü, dekontaminasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyon, cerrahi aletler ve dikiş materyalleri, cerrahi aletlerin sınıflandırılması, alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt, pozisyon verme, basınç yaralarının önlenmesi, ameliyathanede ısı kontrolü; istenmeyen hipotermi, maling hipertermi, kanama kontrolü, pansumanlar, drenler, doku örnekleri ile ilgili yapılacak işlemler, ameliyathanede hasta,çalışan ve çevre güvenliğini içerir. |
Ders Kaynakları |
Basavanthappa BT. Medical-Surgical Nursing. Second Edition, Jaypee Brothers Medical Publisher Ltd, New Delhi, 2009.
Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O’Brien PG, Bucher L. Medical-Surgical Nursing Assessment and Management of Clinical Problems. 7th Edition, Mosby Elseiver, St. Louis, 2007 Black JM, Hawks JH. Medical-Surgical Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes. 8th Edition, Saunders/Elsevier, 2009. Alcan Z, Tekin DE, Özbucak Civil S. Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda Hemşirenin Rolü. Nobel Tıp Kitabevi, 2012. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, genel bilgilendirme, ödev dağılımları | Ders |
2 | Ameliyathane hemşireliğinde temel kavramlar | Ders |
3 | Ameliyathane hemşireliği görev, yetki ve sorumlulukları | Ders |
4 | Enfeksiyonunun önlenmesi ve kontrolü | Ders |
5 | Dekontaminasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyon | Ders |
6 | Cerrahi aletler ve dikiş materyalleri ile cerrahi aletlerin sınıflandırılması, | Ders |
7 | Alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt | Ders |
7 | Alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt | Ders |
8 | Alet masasının hazırlanması, alet/malzeme sayımı, kayıt / vize sınavı | Ders |
9 | Pozisyon verme, basınç yaralarının önlenmesi | Ders |
10 | Ameliyathanede ısı kontrolü; istenmeyen hipotermi, maling hipertermi | Ders |
11 | Kanama kontrolü, pansumanlar, drenler, doku örnekleri ile ilgili yapılacak işlemler | Ders |
12 | Ameliyathanede hasta,çalışan ve çevre güvenliği | Ders |
12 | Ameliyathanede hasta,çalışan ve çevre güvenliği | Ders |
14 | Ders sunumları ve değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir | Sözlü Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir | Sözlü Sınav | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ameliyathane hemşireliği kapsamındaki temel kavramları tartışabilecek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Hastayı ameliyathaneye hazırlama aşamalarını açıklayabilecektir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasta güvenliğini tüm boyutlarıyla sorgulayabilecektir | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |