Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akılcı İlaç Uygulamaları | HEM325 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Amaç |
Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerine farmakolojik ajanların güvenli ve akılcı uygulanmasına yönelik bilgiyi kazandırarak, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkelerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Ders içeriği ; akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, güvenli ilaç uygulamaları ve ilaç hatalarının önlenmesi, özel durumlarda akılcı ilaç kullanımını ve etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Abrams'ın Klinik İlaç Tedavisi, Hemşireler için Akılcı İlaç Uygulamaları, Çeviri İyigün, E. ve Taştan, S., Akademisyen Kitap Evi, 2014
Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 Goodman&Gilman Tedavinin; Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders |
2 | Akılcı İlaç Kullanımı ile ilgili Temel Bilgiler, Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri, Dünyada ve Türkiye’de Akılcı İlaç Kullanımı | Ders |
3 | Hemşirelik Uygulamalarında Akılcı İlaç Kullanımı, Güvenli ilaç uygulamaları ve ilaç hatalarının önlenmesi | Ders |
4 | Farmakoloji ile ilgili temel kavramlar ve süreçler | Ders |
5 | Akılcı Antibiyotik Kullanımı | Ders |
6 | Çocuklarda Akılcı İlaç kullanımı | Ders |
7 | Yaşlılarda Akılcı İlaç Kullanımı | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Gebelik ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | Ders |
10 | Kronik Hastalığı Olanlarda İlaç Kullanımı | Ders |
11 | Akut İlaç Zehirlenmesi Tedavisinde Genel İlkeler | Ders |
12 | Etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri (Tüm sistemler üzerinde etkili ilaçlar) | Ders |
12 | Etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri (Tüm sistemler üzerinde etkili ilaçlar) | Ders |
12 | Etkilerine göre ilaçlar ve uygulama ilkeleri (Tüm sistemler üzerinde etkili ilaçlar) | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İlacın etki mekanizmasını etkileyebilecek hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akılcı ilaç kullanım kavramını ve ilkelerini tartışır. | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Çocuk, erişkin, yaşlı ve gebeler arasındaki farmakokinetik farklılıkları açıklar. | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Farklı sistemlere etki eden ilaçları akılcı ilaç uygulamalarına göre uygular. | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
İlacın etki mekanizmasını etkileyebilecek hasta ve ilaç ile ilişkili değişkenleri açıklar. | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |