Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kanser Etyopatogenezi | SAS120 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında öğrencilere kanserin oluşumu ve gelişiminde rol oynayan mekanizmalar ile tanı ve tedavi süreci ile ilgili bilgi verilir. |
Ders İçeriği |
Dersin kapsamı, kanser biyolojisinin temel hücresel mekanizmaları, kanserleşme süreci, kanser genetiği ve kanser tedavisine yönelik yaklaşımlarda kullanılan yöntemlerdir. |
Ders Kaynakları |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Kasap, H., Kasap, M., Demirhan, O., Alptekin, D., Lüleyap, Ü., Pazarbaşı, A., Güzel, İ., 2107
Campbell-Biyoloji, Wasserman, S. A.,Minorsky, P. V., Urry, L. A., Reece, J. B., Jackson, R. B., Cain, U.M.L. Çevirmen: Ertunç Gündüz, İsmail Türkan, 2013. Temel Moleküler Biyoloji, Allison, L. A., Çeviri editörü: Ali Osman Beldüz, 2014. Ders notları The Biology of Cancer,Weinberg, R. A.,2013. Molecular Biology of Cancer,Macdonald, F., Ford, C., Casson, A., 2004. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kanserin tarihi, epidemiyolojisi ve kanserleşme sürecinin temelleri | Ders |
2 | İlgili Kavramlar | Ders |
3 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım I): Metabolizma | Ders |
4 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım II): Hücre bölünmesine sebep olan sinyallerin sürdürülmesi Büyüme baskılayıcılardan kaçış Hücre ölümüne direnç | Ders |
5 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım III): Bölünme temelli ölümsüzlüğün sağlanması (Telomerler ve Telomeraz) | Ders |
6 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım IV): Anjiyogenez Metastaz | Ders |
7 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım V): Bağışıklık sisteminden kaçış Tümör destekleyici inflamasyon | Ders |
8 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım VI): Tümör destekleyici inflamasyon ARA SINAV | Ders |
9 | Kanserin ayırıcı özellikleri (Kısım VII): Genomik kararsızlık ve mutasyon | Ders |
10 | Tümör Virüsleri, Onkogenler ve Tümör baskılayıcı genler Kısım I | Ders |
11 | Tümör Virüsleri, Onkogenler ve Tümör baskılayıcı genler Kısım II | Ders |
12 | Tümörün evrelenmesi | Ders |
13 | Kanser tanı ve tedavi yöntemleri | Ders |
14 | Kanser tedavi yöntem ve yaklaşımları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kanser hücre biyolojisi hakkında temel bilgileri edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kanser tanı ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kanser hücre biyolojisi hakkında temel bilgileri edinir. | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 |
Kanser tanı ve tedavi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 1 |