Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelişim ve Öğrenme | SAS123 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin gelişim ve öğrenme kavram ve kuramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar |
Ders Kaynakları |
Ali Yıldırım. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. 2015. Çizgi Kitabevi
Seyhan Hasırcı, Dilek Sevimli, Engin Altay Durusoy. Gelişim ve Öğrenme. 2009. Adana Nobel Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, gelişim ile ilgili ilkeler | Ders |
2 | Gelişimi etkileyen faktörler | Ders |
3 | Fiziksel gelişim | Ders |
4 | Bilişsel gelişim | Ders |
5 | Ahlak gelişim | Ders |
6 | Kişilik gelişimi (Freud) | Ders |
7 | Kişilik gelişimi (Ericson) | Ders |
8 | Ara sınav, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar | Ders |
9 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Ders |
10 | Öğrenme kuramları (Pavlov ve Skinner) | Ders |
11 | Öğrenme kuramları (Bandura ve Thorndike) | Ders |
12 | Bilgi İşleme Kuramı | Ders |
13 | Güdüleme-pekiştirme | Ders |
14 | Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi ve genel değerlendirme. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenci; Gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, | |||
gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilecek, | |||
gelişim alanları ile ilgili bilgi sahibi olacak | |||
eğitim ve öğretimde bireylerin gelişimsel özelliklerinin önemini fark edebilecek | |||
öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenci; Gelişim kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
gelişimle ilgili temel kavramları kavrayabilecek, | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
gelişim alanları ile ilgili bilgi sahibi olacak | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
eğitim ve öğretimde bireylerin gelişimsel özelliklerinin önemini fark edebilecek | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
öğrenme kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecek. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |