Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Global Sağlık Sistemleri | SAS125 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Örnek Olay İncelemesi |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
Ders Veren | Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU |
Amaç |
Ülkemizdeki sağlık sistemlerinin geçirdiği değişimi ve günümüzde geldiği noktayı incelemektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Politika ve Planlama Kavramları,Sağlık Politikası ve Planlaması,Planlamayla ilgili Kavramlar Türleri ve Nitelikleri,Politika Belirleme ve ve Planlama Teorileri,Politika belirleme Güç Teorileri,Politika Gündemini Belirleyenler,Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar: Sağlık Ekonomisi Bakış Açısıyla Sağlığın Temel Özellikleri ,Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar : İhtiyaç ve Talep ,Sağlık Politikası ve PlanlamasındaTemel Kavramlar : Sağlık Hizmetlerinde Önceliklendirme ,Global Sağlık Politikaları,Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi: Finansman ve Ödeme,Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi:Organizasyon, Düzenleme, Davranış,Desantralizasyon ve Türleri,Türkiye'de Sağlık Politikaları; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Ertürk, Atabey. S. (2020). Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası. (4. Baskı).Ankara: Gazi Kitabevi.
Tengilimoğlu, D. (2020). Sağlık Politikası. (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Politika ve Planlama Kavramları | Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Politikası ve Planlaması | Tartışmalı Ders |
3 | Politika Belirleme ve Planlama Teorileri | Tartışmalı Ders |
4 | Politika belirleme Güç Teorileri | Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
6 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar; İhtiyaç ve Talep | Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar; Sağlık Hizmetlerinde Önceliklendirme | Tartışmalı Ders |
8 | Sağlık Politikası ve Planlamasında Temel Kavramlar; Global Sağlık Politikaları | Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi: Finansman ve Ödeme | Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık Sektörü Reformu Kontrol Düğmesi: Organizasyon, Düzenleme, Davranış, Desantralizasyon ve Türleri | Tartışmalı Ders |
11 | Türkiye'de Sağlık Politikaları | Tartışmalı Ders |
12 | Sağlık Politikalarının Oluşturulmasında Medyanın Gücü | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Sağlık Politikaları ve Mesleki Etik İlkeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | Uzun Süreli Bakıma İlişkin Politikalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Global Sağlık Sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Global Sağlık Sistemleri konusunda hemşireliğin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Global sağlık hizmetlerinin toplum sağılığının geliştirilmesi üzerine etkilerini tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Global Sağlık Sistemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Global Sağlık Sistemleri konusunda hemşireliğin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Global sağlık hizmetlerinin toplum sağılığının geliştirilmesi üzerine etkilerini tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |