Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış | SAS127 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere sağlık kurumlarındaki bireysel davranış ve tutumlar ile kurumsal değerler, örgüt kültürü ve iklimi konularını bağdaştırmak, motivasyon ve liderlik konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, kurum içinde olası çatışmaların ve iş stresinin azaltılmasına yönelik bilgi kazanmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Örgütsel Davranışa Giriş Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim Sağlık Kurumlarında Motivasyon Sağlık Kurumlarında Örgütsel Adalet Sağlık Kurumlarında Örgütsel Bağlılık Sağlık Kurumlarında İş Doyumu Sağlık Kurumlarında Örgütsel Güven Sağlık Kurumlarında Örgütsel Öğrenme Sağlık Kurumlarında Örgütsel Stres Sağlık Kurumlarında Mobbing Sağlık Kurumlarında Tükenmişlik |
Ders Kaynakları |
Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, Doç. Dr. Mesut Çimen, Dr. Serkan Deniz, Editör, Nobel Yayınları, 2017
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Tartışma | Tartışmalı Ders |
2 | Örgütsel Davranışa Giriş | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
3 | Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
4 | Sağlık Kurumlarında Motivasyon | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Adalet | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Bağlılık | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Güven | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Sağlık Kurumlarında İş Doyumu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Öğrenme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Sağlık Kurumlarında Örgütsel Stres | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Sağlık Kurumlarında Mobbing | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Sağlık Kurumlarında Tükenmişlik | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Liderlik | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Genel Tekrar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Sağlık kurumlarında örgütsel davranış modeli ve temel kavramları tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
* Değer, tutum, algı ve davranışlarının kendi başarılarına ve profesyonelliğe nasıl etki ettiğini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
*Kişilik, motivasyon, çatışma gibi kavramların kendi başarısına etkisini tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; * Sağlık kurumlarında örgütsel davranış modeli ve temel kavramları tanımlayabilecektir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 |
* Değer, tutum, algı ve davranışlarının kendi başarılarına ve profesyonelliğe nasıl etki ettiğini açıklayabilecektir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 |
*Kişilik, motivasyon, çatışma gibi kavramların kendi başarısına etkisini tanımlayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 |