Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Yazışma Teknikleri | SAS126 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık Kurumlarında yazışma kavramı, önemi ve yazışma teknikleri bilgilerinin kazandırılması |
Ders İçeriği |
İletişim ve iletişimin türleri, Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları, Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller, Resmi yazı türleri ve örnekleri, Özel yazı türleri ve örnekleri, İş yazıları türleri ve örnekleri, Sağlık kurumlarında yazışma ve önemi, Hemşirelik mesleğinde yazışma ve önemi |
Ders Kaynakları |
Mesleki Yazışmalar.
Nuray Keskin. Ekin Basım Yayın.
Mesleki Yazışmalar. Emel Selimoğlu. Nobel Akademik Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve iletişimin türleri | Ders |
2 | Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları | Ders |
3 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller I | Ders |
4 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller II | Ders |
5 | Resmi yazı türleri | Ders |
6 | Resmi yazı örnekleri | Ders |
7 | Özel yazı türleri | Ders |
8 | Özel yazı örnekleri | Ders |
9 | İş yazıları türleri | Ders |
10 | İş yazıları örekleri | Ders |
11 | Sağlık kurumlarında yazışma ve önemi | Ders |
12 | Hemşirelik mesleğinde yazışma ve önemi | Ders |
13 | Sağlık kurumlarında yazışma uygulamaları I | Ders |
14 | Sağlık kurumlarında yazışma uygulamaları II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Özel Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
İletişim ve yazılı iletişim hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yazılı iletişimde imla ve noktalama kurallarını öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Resmi Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yazışma uygulamaları yapabilme becerisine sahip olma | Yazılı Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 |
İletişim ve yazılı iletişim hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 |
Yazılı iletişimde imla ve noktalama kurallarını öğrenme | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 |
Resmi Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 |
Yazışma uygulamaları yapabilme becerisine sahip olma | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 |