EN
  • Anasayfa
  • SAS129 Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SAS129 - Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi SAS129 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Fulya Merve KOS
Ders Veren
Amaç

Sağlık kurumlarında kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerileri kavratmaktır.

Ders İçeriği

1. Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı 2. Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti 3. Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi 4. Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması 5. Sürekli İyileştirme 6. Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar 7. Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri 8. Hasta Güvenliği 9. Çalışan Sağlığı Güvenliği

Ders Kaynakları Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Doç.Dr.Sıdıka Kaya, Pelikan Yayınları, 2005.
Toplam Kalite Yönetimi, Yrd.Doç.Dr. Said Kıngır, Nobel Yayınevi, 2006.
Toplam Kalite Yönetimi, Prof.Dr.İsmail Efil, Alfa Aktüel, 2006
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
2 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
3 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
4 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
5 Sürekli İyileştirme Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
6 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
7 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
8 Sağlık Hizmetlerinde Belgelendirme Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
9 Sağlık Hizmetlerinde Ödüllendirme Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
10 Hasta Güvenliği Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
11 Çalışan Sağlığı Güvenliği Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Benzetim
12 Kalite İyileştirme Araçları ve Problem Çözme Teknikleri
13 Süreç Yönetimi Tartışmalı Ders
14 Kalite Yönetimi ve Dokümantasyon Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık hizmetlerinde kaliteyi tanımlayabilmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kalitenin özelliklerini sıralayabilmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kalite çalışmalarında ekip çalışmasının ve kalite kültürünün önemini açıklayabilmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık hizmetlerinde kaliteyi tanımlayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Kalitenin özelliklerini sıralayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Kalite çalışmalarında ekip çalışmasının ve kalite kültürünün önemini açıklayabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -