Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Üreme Sağlığı Hemşireliği | SAS124 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası, barkovizyon, internet |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berrak MIZRAK ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Üreme sağlığının korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak ve üreme sağlığı sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki güncel yaklaşımları tartışabilmek. |
Ders İçeriği |
Üreme Sistemi Anatomisi Üreme Sistemi Fizyolojisi Üreme Sağlığı Kavramı, Üreme Hakları ve Cinsel Haklar Üreme Sağlığına Yönelik Uluslararası ve Ulusal Düzenlemeler, Üreme Sağlığı Hizmetlerinde Hemşirenin Rolü Dünyada ve Ülkemizde Üreme Sağlığı Sorunları Etkileyen Faktörler ve Çözüm Önerileri Yaş dönemlerine göre üreme sağlığı sorunları ve çözüm önerileri Engelli Bireylerde Üreme Sağlığı Sorunları ve Çözüm Önerileri Göç ve Üreme Sağlığı Afet Durumlarında Üreme Sağlığı Sorunları ve Çözüm Önerileri Adölesanlarda Üreme Sağlığı Sorunları Farklı cinsel yönelimi olan bireylerde üreme sağlığı sorunları Kadına yönelik şiddet, kadın cinayetleri Toplumsal cinsiyet ve Kadın Sağlığı Üreme Sağlığı ve Kadın Statüsü |
Ders Kaynakları |
Kızılkaya Beji N. (Ed.): Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2015.
Arslan Özkan H. (Eds.) (2019). Hemşirelik ve Ebelik İçin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara. Akademisyen Kitabevi. Şentürk Erenel, A., Vural, G. (2021) Perinatal Bakım. İstnabul Tıp Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Üreme Sistemi Anatomisi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Üreme Sistemi Fizyolojisi | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
3 | Üreme Sağlığı Kavramı, Üreme Hakları ve Cinsel Haklar | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Üreme Sağlığına Yönelik Uluslararası ve Ulusal Düzenlemeler, Üreme Sağlığı Hizmetlerinde Hemşirenin Rolü | Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Dünyada ve Ülkemizde Üreme Sağlığı Sorunları Etkileyen Faktörler ve Çözüm Önerileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Yaş dönemlerine göre üreme sağlığı sorunları ve çözüm önerileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Engelli Bireylerde Üreme Sağlığı Sorunları ve Çözüm Önerileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Göç ve Üreme Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Afet Durumlarında Üreme Sağlığı Sorunları ve Çözüm Önerileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | Adölesanlarda Üreme Sağlığı Sorunları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
11 | Farklı cinsel yönelimi olan bireylerde üreme sağlığı sorunları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Kadına yönelik şiddet, kadın cinayetleri ve üreme sağlığına etkisi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Toplumsal cinsiyet ve Kadın Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Üreme Sağlığı ve Kadın Statüsü | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üreme sistemi anatomi ve fizyolojisini anlatabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Üreme Sağlığı Kavramını, Üreme Hakları ve Cinsel Hakları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Üreme sağlığı sorunlarını etkileyen faktörleri tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaş dönemlerine göre üreme sağlığı sorunlarını saptayabilme ve sorunları çözümlemede etkin hemşirelik bakım planını oluşturabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Adölesanlarda, engelli bireylerde ve farklı cinsel yönelimi olan bireylerde üreme sağlığı sorunlarını saptayabilme ve sorunları çözümlemede etkin hemşirelik bakım planını oluşturabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Göç ve afet durumlarında oluşabilecek üreme sağlığı sorunlarını saptayabilme ve sorunları çözümlemede etkin hemşirelik bakım planını oluşturabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kadına yönelik şiddet, toplumsal cinsiyet ve kadının statüsünün üreme sağlığına olan etkilerini tanımlayabilmek ve kadınlara danışmanlık yapabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üreme sistemi anatomi ve fizyolojisini anlatabilme | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Üreme Sağlığı Kavramını, Üreme Hakları ve Cinsel Hakları tanımlayabilme | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Üreme sağlığı sorunlarını etkileyen faktörleri tanımlayabilme | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Yaş dönemlerine göre üreme sağlığı sorunlarını saptayabilme ve sorunları çözümlemede etkin hemşirelik bakım planını oluşturabilme | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 |
Adölesanlarda, engelli bireylerde ve farklı cinsel yönelimi olan bireylerde üreme sağlığı sorunlarını saptayabilme ve sorunları çözümlemede etkin hemşirelik bakım planını oluşturabilme | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Göç ve afet durumlarında oluşabilecek üreme sağlığı sorunlarını saptayabilme ve sorunları çözümlemede etkin hemşirelik bakım planını oluşturabilme | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Kadına yönelik şiddet, toplumsal cinsiyet ve kadının statüsünün üreme sağlığına olan etkilerini tanımlayabilmek ve kadınlara danışmanlık yapabilmek | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |