Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlığın Değerlendirilmesi I | SAS130 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım Muayene gösterimi |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN |
Amaç |
Hemşirelikte sistematik yaklaşımın temeli olan ve kanıta dayalı uygulamalarla geliştirilen hemşirelik süreci için sağlık hikayesinin alınması, fiziksel muayene becerileri, fiziksel değerlendirmeye hazırlık, genel değerlendirme, hemşirelik verilerinin kaydedilmesi ve analizi yorumlamada bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık Bireyin Genel Değerlendirilmesi Fiziksel Değerlendirme Becerileri Deri, Saç, Tırnak ve Saçlı Derinin Muayenesi Göz ve Gözün Anatomik Yapısı Göz Muayenesi Kulak ve İşitme Muayenesi Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Anatomik Yapısı Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Muayenesi Toraks ve Akciğer Anatomik Yapısı Toraks ve Akciğer Muayenesi Meme ve Aksillanın Muayenesi |
Ders Kaynakları |
Görgülü, RS. (2014). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, 1. Baskı.
Öğretim Elemanı Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Hemşirelik Bakımında Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi | Tartışmalı Ders |
3 | Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık | Tartışmalı Ders |
4 | Bireyin Genel Değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Fiziksel Değerlendirme Becerileri | Tartışmalı Ders |
6 | Deri, Saç, Tırnak ve Saçlı Derinin Muayenesi | Tartışmalı Ders |
7 | Göz ve Gözün Anatomik Yapısı | Tartışmalı Ders |
8 | Göz Muayenesi Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Kulak ve İşitme Muayenesi | Tartışmalı Ders |
10 | Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Anatomik Yapısı | Tartışmalı Ders |
11 | Burun, Sinüsler, Ağız Farenks ve Boyun Muayenesi | Tartışmalı Ders |
12 | Toraks ve Akciğer Anatomik Yapısı | Tartışmalı Ders |
13 | Toraks ve Akciğer Muayenesi | Tartışmalı Ders |
14 | Meme ve Aksillanın Muayenesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hemşirelikte veri tabanı oluşturmanın önemini bilir | |||
Bireyin genel değerlendirmesini yapabilir | |||
Fiziksel muayene becerilerini bilir | |||
Fiziksel muayene becerilerini uygular | |||
Fiziksel değerlendirme için hastanın hazırlığını yapabilir | |||
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir | |||
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte veri tabanı oluşturmanın önemini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireyin genel değerlendirmesini yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel muayene becerilerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel muayene becerilerini uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel değerlendirme için hastanın hazırlığını yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık öyküsünü alabilir ve kaydedebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |