Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknoloji Bağımlılığı | SAS135 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Amaç |
Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık, farkındalık ve baş etme stratejileri |
Ders Kaynakları |
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI DERSİ
KİTAPÇIĞI , YEŞİLAY YAYINLARI
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 4 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 1 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknoloji bağımlılığında önleme | Tartışmalı Ders |
2 | Teknoloji bağımlılığı tanımı | Tartışmalı Ders |
3 | Teknoloji bağımlılığı belirtileri | Tartışmalı Ders |
4 | Teknoloji bağımlılığı sebepleri | Tartışmalı Ders |
5 | Teknoloji bağımlılığında risk altıdaki gruplar | Tartışmalı Ders |
6 | Teknoloji bağımlılığına giden uygulamalar | Tartışmalı Ders |
7 | Teknoloji bağımlılığı ve psikolojik sonuçları | Tartışmalı Ders |
8 | Dijital oyun bağımlılığı | Tartışmalı Ders |
9 | İnternet bağımlılığı | Tartışmalı Ders |
10 | Güvenli internet kullanımı | Tartışmalı Ders |
11 | Tedavi Yaklaşımları ve Zorlaştıran Faktörler | Tartışmalı Ders |
12 | İnternet Bağımlılığını Kontrol İçin Öneriler | Tartışmalı Ders |
13 | Teknolojinin Fiziksel, Ruhsal, Sosyal Etkileri | Tartışmalı Ders |
14 | Siber zorbalık | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalığı kazanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknolojinin olumsuz etkileriyle baş etme stratejilerini bağlamına uygun kullanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Teknolojiyi amacına uygun kullanabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalığı kazanır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Teknolojinin olumsuz etkileriyle baş etme stratejilerini bağlamına uygun kullanabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Teknolojiyi amacına uygun kullanabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |