Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Acil Hemşireliği | HEM329 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin çocuk yaş ve gelişimsel dönemlerine göre çocuk acil birimlerinde çocuğa ve ailesine yaklaşımın bilinmesi, çocuklarda acil müdahale ve bakım gerektiren durumlarda kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda hemşirelik bakımını yapması konusunda gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, çocuk acil birimlerinde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı, sık görülen acil bakım gerektiren sorunları ve kanıt temelli uygulamaları kapsar. |
Ders Kaynakları |
1. Karaböcüoğlu M., Uzel N., Yılmaz L. Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Derneği Yayın No:6 İstanbul, 2004.
2. American Academy of Pediatrics. The Pediatric Emergency Medicine Research. APLS. 2006. Jones and Barlett Publishers. 3. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Çocukluk Çağı Acil Sorunları Ve Hemşirelik Yaklaşımı. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2018. 4. Journal of Emergency Nursing. https://www.ifem.cc/wp-content/uploads/2016/07/International-Standards-for-Children-in-Emergency-Departments-V2.0-June-2014-1.pdf 5. Küçükoğlu, S., Köse, S., Aytekin Özdemir, A. & Kılıç, T. (2017). Acil birimlerde çalışan hemşirelerin triyaj konusundaki bilgi düzeylerinin ölçülmesi. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Dergisi, 4(3), 116-122. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Acil Kliniklere Başvuran Çocuk ve Aileye yaklaşım, Pediyatrik Triyaj ve Tanılama | Ders |
2 | Çocuk Acil Ünitesinde Kullanılan Cihazlar ve Malzemeler | Ders |
3 | Çocuk Acilde İlaç Uygulamaları | Ders |
4 | Çocuklarda Temel Yaşam Desteği | Ders |
5 | Çocuklarda İleri Yaşam Desteği | Ders |
6 | Çocuklarda Solunum Sistemi Acilleri | Ders |
7 | Çocuklarda Kardiyovasküler Aciller | Ders |
8 | Çocuklarda Nörolojik Aciller-ARA SINAV | Ders |
9 | Çocuklarda Gastrointestinal Aciller | Ders |
10 | Çocuklarda Endokrin Aciller | Ders |
11 | Travmalı Çocuğa Yaklaşım | Ders |
12 | Çevresel Aciller | Ders |
13 | Ev kazaları ve zehirlenmeler | Ders |
14 | Acilde Çocuk İhmali ve İstismarı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1. Çocuk Acilde triyaj ve tanılamayı yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
2. Acile başvuran çocuk ve aile ile iletişim kurabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
3. Çocuk acilde sık kullanılan ilaçları ve uygulama yollarını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
4. Travmalı çocuğun izlem, tedavi ve bakımını sürdürebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
5. Çocuklarda temel ve ileri yaşam desteğini uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Çocuk Acilde triyaj ve tanılamayı yapabilir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 |
2. Acile başvuran çocuk ve aile ile iletişim kurabilir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 |
3. Çocuk acilde sık kullanılan ilaçları ve uygulama yollarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
4. Travmalı çocuğun izlem, tedavi ve bakımını sürdürebilir. | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |
5. Çocuklarda temel ve ileri yaşam desteğini uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |