EN
  • Anasayfa
  • HEM329 Çocuk Acil Hemşireliği (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
HEM329 - Çocuk Acil Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Acil Hemşireliği HEM329 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrencinin çocuk yaş ve gelişimsel dönemlerine göre çocuk acil birimlerinde çocuğa ve ailesine yaklaşımın bilinmesi, çocuklarda acil müdahale ve bakım gerektiren durumlarda kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda hemşirelik bakımını yapması konusunda gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders, çocuk acil birimlerinde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı, sık görülen acil bakım gerektiren sorunları ve kanıt temelli uygulamaları kapsar.

Ders Kaynakları 1. Karaböcüoğlu M., Uzel N., Yılmaz L. Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Derneği Yayın No:6 İstanbul, 2004.
2. American Academy of Pediatrics. The Pediatric Emergency Medicine Research. APLS. 2006. Jones and Barlett Publishers.
3. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Çocukluk Çağı Acil Sorunları Ve Hemşirelik Yaklaşımı. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2018.
4. Journal of Emergency Nursing. https://www.ifem.cc/wp-content/uploads/2016/07/International-Standards-for-Children-in-Emergency-Departments-V2.0-June-2014-1.pdf
5. Küçükoğlu, S., Köse, S., Aytekin Özdemir, A. & Kılıç, T. (2017). Acil birimlerde çalışan hemşirelerin triyaj konusundaki bilgi düzeylerinin ölçülmesi. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Dergisi, 4(3), 116-122.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 14 1 14
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 148
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,80
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Acil Kliniklere Başvuran Çocuk ve Aileye yaklaşım, Pediyatrik Triyaj ve Tanılama Ders
2 Çocuk Acil Ünitesinde Kullanılan Cihazlar ve Malzemeler Ders
3 Çocuk Acilde İlaç Uygulamaları Ders
4 Çocuklarda Temel Yaşam Desteği Ders
5 Çocuklarda İleri Yaşam Desteği Ders
6 Çocuklarda Solunum Sistemi Acilleri Ders
7 Çocuklarda Kardiyovasküler Aciller Ders
8 Çocuklarda Nörolojik Aciller-ARA SINAV Ders
9 Çocuklarda Gastrointestinal Aciller Ders
10 Çocuklarda Endokrin Aciller Ders
11 Travmalı Çocuğa Yaklaşım Ders
12 Çevresel Aciller Ders
13 Ev kazaları ve zehirlenmeler Ders
14 Acilde Çocuk İhmali ve İstismarı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
1. Çocuk Acilde triyaj ve tanılamayı yapabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
2. Acile başvuran çocuk ve aile ile iletişim kurabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
3. Çocuk acilde sık kullanılan ilaçları ve uygulama yollarını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
4. Travmalı çocuğun izlem, tedavi ve bakımını sürdürebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
5. Çocuklarda temel ve ileri yaşam desteğini uygulayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1. Çocuk Acilde triyaj ve tanılamayı yapabilir. 5 4 3 4 5 2 2 5 5 4 5 1 3 3 5
2. Acile başvuran çocuk ve aile ile iletişim kurabilir. 5 3 4 5 4 5 2 5 5 2 5 2 5 2 5
3. Çocuk acilde sık kullanılan ilaçları ve uygulama yollarını bilir. 5 5 5 5 4 5 2 5 5 4 2 3 2 3 2
4. Travmalı çocuğun izlem, tedavi ve bakımını sürdürebilir. 5 4 2 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 2 5
5. Çocuklarda temel ve ileri yaşam desteğini uygulayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5