Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Cerrahisi Hemşireliği | HEM328 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencinin çocuk yaş ve gelişimsel dönemlerine göre çocuğa ve ailesine yaklaşımı bilmesi, çocukta sık görülen cerrahi hastalıkları tanıması, perioperatif dönemde görülen sorunları belirleyerek kanıt temelli uygulamalar doğrultusunda hemşirelik bakımını yapması konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, perioperatif dönemde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı, sistemlere göre sık görülen cerrahi yaklaşım gerektiren sorunlar ve kanıt temelli uygulamaları kapsar. |
Ders Kaynakları |
Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N. (2017) Cerrahi ve Cerrahi Hemşireliği. Cerrahi Hemşireliği I. Nobel Tıp Kitabevleri, Genişletilmiş 2. Baskı, İstanbul
Aslan FE. (2016), Cerrahi Bakım Vaka Analizleri İle Birlikte. Akademisyen Kitabevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk Cerrahisinde Hasta Güvenliği | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Çocuk Cerrahisinde Etik ve Yasal Konular | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Perioperatif Dönemde Çocuğun Değerlendirilmesi, Bakımı ve Aileye Yaklaşım | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Pediatride Günübirlik Cerrahi ve Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Çocuk Cerrahisinde Ağrı Yönetimi | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Pediatrik Travmalarda Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Çocukta Kalp ve Dolaşım Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Çocukta Sindirim Sistemi Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Çocukta Genito-Üriner Sistem Cerrahilerinde Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Çocukta Sinir Sistemi Cerrahisinde Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Pediatrik Organ Transplantasyonunda Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Preoperatif – Postoperatif Dönem Oyun ve Etkinlikler | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Teknolojiye Bağımlı ve Stomalı Çocukların Bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Perioperatif dönemde çocuğun güvenliğini sağlamaya yönelik yaklaşımları bilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Perioperatif dönemde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı konusunda bilgi ve beceri kazanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çocuk cerrahi hastalıklarında sık görülen semptomları tanır ve uygun girişimleri yapar. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sistemlere göre sık görülen cerrahi yaklaşım gerektiren sorunlar ve bakımı konusunda kanıt temelli bilgi ve becerisini geliştirir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çocuk cerrahisinde güncel konu, uygulama ve teknolojileri takip eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Perioperatif dönemde çocuğun güvenliğini sağlamaya yönelik yaklaşımları bilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perioperatif dönemde çocuğun yaş ve gelişimsel dönemlerine göre yaklaşımı konusunda bilgi ve beceri kazanır. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk cerrahi hastalıklarında sık görülen semptomları tanır ve uygun girişimleri yapar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistemlere göre sık görülen cerrahi yaklaşım gerektiren sorunlar ve bakımı konusunda kanıt temelli bilgi ve becerisini geliştirir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk cerrahisinde güncel konu, uygulama ve teknolojileri takip eder. | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - |