Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Adölesan Sağlığı | HEM423 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek olay |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hamide ZENGİN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Sultan KAYAN |
Amaç |
Bu ders öğrenciye adölesan dönemi özelliklerini, sorunlarını ve bakımını öğreterek, ebeveyn ve adölesana rehberlik yapabilecek yeterliliği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, adölesan dönemine ilişkin normal gelişim özelliklerini, adölesan dönemdeki riskli durumları ve kanıt temelli hemşirelik yaklaşımlarını kapsar. |
Ders Kaynakları |
1. Apaydın Kaya, Ç. (Ed.) (2015), Adölesan Sağlığı “Koruyucu Hekimlik ve Erken Tanı”, Medikal Akademi, İstanbul.
2. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2018). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara. 3. Osborn LM, Dewitt TG, First LR, Zenel JA. (2011). Pediatri: Adölesan Bakımı, Güneş Kitabevi, Cilt: 2, s: 1494–1641 (Çeviri Editörü: Murat Yurdakök) 4. Ekşi A. (2011). Ben Hasta Değilim. Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, Nobel Tıp Kitabevleri, İkinci Baskı, İstanbul 5. Törüner EK, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Ülkemizde Adölesan Sağlığının Durumu, Adölesan Hakları | Ders |
2 | Adolesanlarda Fiziksel ve Cinsel Gelişim | Ders |
3 | Ergenlikte Psikososyal Gelişim | Ders |
4 | Adolesana Yaklaşım | Ders |
5 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar | Ders |
6 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar-2 | Ders |
7 | Adolesanlarda Riskli Davranışlar-3 | Ders |
8 | Adolesanlarda Okul Problemleri-ARA SINAV | Ders |
9 | Adolesanlarda Uyum Problemleri | Ders |
10 | Adolesanlarda Seksüel Yolla Bulaşan Hastalıklar | Ders |
11 | Adolesan Dönemde Aşılama | Ders |
12 | Adolesan Dönemde Beslenme | Ders |
13 | Gençlerin Etiketlenmesi Kuramı | Ders |
14 | Adolesanlarda Pubertal Problemler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1. Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
2. Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
3. Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
4. Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
5. Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. Adolesan dönemi özelliklerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2. Adolesanların arkadaş ve aile ilişkilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3. Adolesan döneminin normal gelişim özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4. Adolesan sağlığını koruma ve geliştirme becerisi gösterir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5. Adolesanlarda riskli davranışlar ve önlenmesi, kanıt temelli hemşirelik yaklaşımları ve danışmanlık hizmetlerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |