Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ebeveynliğe Hazırlık | SAS133 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı AKDENİZ KUDUBEŞ |
Amaç |
Gebelik, yeni doğan bebeğin bakımı, çocuk bakımı ve yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların yönetimi ile ilgili öğrencileri bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Dersin İçeriği Bu ders aileyi ve anne-çocuk sağlığını ilgilendiren konularda öğrencilerin farkındalık kazanmasını sağlar. |
Ders Kaynakları |
Aydın, D., Aba, Y.A. (Eds), (2019), Anne ve Çocuk Sağlığı. (1. Baskı), İstanbul, İstanbul Tıp Kitabevleri.
Çınar, N., Şahin, S. (Eds,) (2020), Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün, (1. Baskı), Ankara, Akademisyen Kitabevi A.Ş. Kollar L. M. (2005). Health Promotion of the Adolescent and Family. İçinde M.J. Hockenberry, D. Wilson, M. L. Winkelstein (Eds), Wong? Essentials of Pediatric Nursing, Seventh Edition, Mosby: 494-506. Yavuzer, H. (2008). Çocuk Psikolojisi. (31nd ed.). İstanbul, Remzi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Ders |
2 | Ebeveyn kimdir? Ebeveynliğe hazırlık süreci ve önemi | Ders |
3 | Annelik rolü | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Babalık rolü | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Ebeveynliğe hazırlık; fiziksel hazırlık | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Ebeveynliğe hazırlık; psiko-sosyal ve ekonomik hazırlık | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Ebeveynliğe hazırlık; psiko-sosyal ve ekonomik hazırlık | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kanguru bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Emzirme süreci, ebeveynler ve yaklaşım | Grup Çalışması |
10 | Tuvalet eğitiminde çocuk, ebeveynler ve yaklaşım | Grup Çalışması |
11 | Kardeş kıskançlığı, ebeveynler ve yaklaşım | Grup Çalışması |
12 | Yemek yemeyen çocuk, ebeveynler ve yaklaşım | Grup Çalışması |
13 | Adölesan dönemde bağımlılık, ebeveynler ve yaklaşım | Grup Çalışması |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gebelikte ve çocukluk dönemlerinde beslenme hakkında yeterli bilgi sahibi olur. | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Normal yenidoğanı ve bakım önceliklerini açıklar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocukluk çağında görülen kazalar ve korunma yollarını tanımlar. | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuk ve ailesi ile iletişim kurmayı açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |