Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hemşirelikte Girişimcilik ve İnovasyon | SAS136 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, ödev (hemşirelik/sağlık sektöründe inovatif ürün geliştirme ve sunma) |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fulya Merve KOS |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders inovasyon, girişimcilik kavramlarını, hemşirelikte inovatif yaklaşımlar ve girişimciliğe yönelik davranış geliştirmeyi öğretir. Dersin amacı; inovasyon ve girişimcilik kavramlarını bir arada incelemek, hemşirelik açısından inovasyonun önemini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği, temel kavramlar, inovasyon, girişimcilik kavramı ve kapsamı, inovasyon türleri, girişimcinin özellikleri, inovatif fikir üretme, inovatif ürün (faydalı model, patent) geliştirme süreci, hemşirelik uygulamalarında inovatif yaklaşımlardan oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ed.: Merih YD. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası. Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
I .Uluslararası İnovatif Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı 2018. Drucker P. İnovasyon ve Girişimcilik, 1. Baskı, Optimistik Yayınları, 2017. Odabaşı Y. (Ed.) Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 8. Basım, No:1567, 2011. İnovatif Hemşireler Derneği - web linki http://inovatifhemsirelikdernegi.com/ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnovasyon kavramı ve kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İnovasyon türleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Girişimcilik kavramı ve kapsamı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Girişimcilik kültürü ve boyutları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Girişimcinin özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Hemşirelikte Teknoloji Ve Bilişim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İnovatif fikir üretmek | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | İnovatif ürün (faydalı model, patent) geliştirme süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | İnovatif ürün (faydalı model, patent) geliştirme süreci | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Hemşirelikte inovasyon ve girişimcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Hemşirelikte inovasyon ve girişimcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Hemşirelik uygulamalarında inovatif yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Hemşirelik uygulamalarında inovatif yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Girişimciliği tanımlar ve önemini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türkiyede ve dünyada sağlık sektörüne özgü inovasyon çalışma konuları ile ilgili uygulamaları/programları takip eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hemşirelikte inovasyon ile ilgili uygulamaları takip eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimciliği tanımlar ve önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıları kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiyede ve dünyada sağlık sektörüne özgü inovasyon çalışma konuları ile ilgili uygulamaları/programları takip eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hemşirelikte inovasyon ile ilgili uygulamaları takip eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |