Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Risk Altındaki Çocuklar ve Hemşirelik Yaklaşımı | SAS138 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin, risk altındaki çocukları, risk nedenlerini ve bu riskleri önlemek için alınabilecek önlemleri ortaya koyarak hemşirelik yaklaşımı geliştirmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, risk altındaki çocuğun risklerinin nedenlerine ve içinde bulunduğu duruma sağlık sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Akyüz E. (2015). Çocuk Hukuku – Çocukların Hakları ve Korunması. PEGEM, Ankara
Yavuzer H. (2019). Çocuk ve Suç. Remzi Kitabevi, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
2 | Risk grubundaki çocukları tanıma, Risk nedenleri: eğitim olanaklarından yararlanamama, ailesel ve ekonomik, sağlıkla ilgili nedenler | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
3 | Dünyada ve ülkemizde risk altındaki çocukların durumu, Korunmaya muhtaç çocuklar | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
4 | Disfonksiyonel aile ve sağlığı tehdit eden ebeveynlikte hemşirelik yaklaşımı | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
5 | Engelli çocuklar ve hemşirelik yaklaşımı (fiziksel engellilik) | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
6 | Engelli çocuklar ve hemşirelik yaklaşımı (duyusal ve zihinsel engellilik) | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
7 | Yoksulluk ve çocuk | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
8 | Doğal afet mağduru çocuk ve aileye hemşirelik yaklaşımı / Ara sınav | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
9 | Göç ve azınlık grubu çocuk ve aileye yaklaşım | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
10 | Çocuk ihmali ve istismarı | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
11 | Çalışan çocuklarda sağlık sorunları ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
12 | Sokakta yaşayan ve/veya çalışan çocuklarda hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
13 | Suça itilmiş çocuk ve hemşirelik yaklaşımı | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
14 | Risk altındaki çocuk ile ilgili yasal düzenlemeler | Tartışmalı Ders Sözlü Panel |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bakış açısı geliştirir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Şiddet, travma, hiperaktivite, boşanma, istismar, madde bağımlılığı ile ilgili farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkabileceğini kavrar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları hakkında anlayış oluşturur | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Risk altındaki çocukların durumlarının nasıl iyileştireceğine ilişkin araştırmalar tasarlar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bakış açısı geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Şiddet, travma, hiperaktivite, boşanma, istismar, madde bağımlılığı ile ilgili farkındalık kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkabileceğini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları hakkında anlayış oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Risk altındaki çocukların durumlarının nasıl iyileştireceğine ilişkin araştırmalar tasarlar | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |