Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojiye Giriş | SAS132 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrenciler, psikoloji bilimini tanımlar ve bireyin bilişsel sürecini açıklar. Öğrenciler bir durum karşısında kendisinin ve hasta/hasta yakınının duygu, algı ve dikkat gibi bilişsel özelliklerini tanır. |
Ders İçeriği |
Psikoloji bilimini tanımlanması. Kuramların incelenmesi ile bireyin tanımlanması. Bireyin bilişsel sürecini anlamak ve bilişsel sürecin bireyin tepkilerine olan etkilerini açıklanması yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Bruning, R. H., Schraw, G. J., & Norby, M. M. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. ZN Ersözlü ve R. Ülker, Çev.). Ankara: Nobel.
Bruning, R. H., Schraw, G. J., & Norby, M. M. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. ZN Ersözlü ve R. Ülker, Çev.). Ankara: Nobel. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Psikolojinin tanımı, tarihi, alt dallarını, araştırma yöntemleri | Tartışmalı Ders |
2 | Psikolojide yer alan temel kuramlar. | Tartışmalı Ders |
2 | Psikolojide yer alan temel kuramlar. | Tartışmalı Ders |
4 | Zeka | Tartışmalı Ders |
5 | Duyum ve Algılama | Tartışmalı Ders |
6 | Bellek | Tartışmalı Ders |
7 | Duygu | Tartışmalı Ders |
8 | Düşünce | Tartışmalı Ders |
9 | Öğrenme | Tartışmalı Ders |
10 | Davranış | Tartışmalı Ders |
11 | Dürtü ve Güdü | Tartışmalı Ders |
12 | Problem Çözme | Tartışmalı Ders |
13 | Kişilik | Tartışmalı Ders |
14 | Farkındalık | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1) Psikoloji tarihini, psikolojinin alt dallarını açıklar. 2) Psikolojide yer alan temel kuramları kullanarak bireyi tanır. 3) Algı, bellek, öğrenme gibi bilişsel süreçleri tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikoloji tarihini, psikolojinin alt dallarını açıklar. 2) Psikolojide yer alan temel kuramları kullanarak bireyi tanır. 3) Algı, bellek, öğrenme gibi bilişsel süreçleri tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |