Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Jinekolojik Onkoloji Hemşireliği | HEM309 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası, barkovizyon, internet. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berrak MIZRAK ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Jinekolojik kanser hemşireliğine ilişkin kapsamlı teorik bilgi verme, bu kapsamda bakım becerisi kazandırma ve jinekolojik kanser türlerine ilişkin temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde gerekli olan ilkeleri öğretmeyi ve jinekolojik kanserli kadınlara özgü fiziksel, psiko-sosyal sağlık sorunlarını belirleyebilme ve sorunlarını çözümlemede sağlık bakım planı geliştirebilme bilgi ve becerisini yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Jinekolojik Kanserlerin Epidemiyolojisi, Vulva, Vajen Tümörleri, Serviks Tümörleri, Endometrium, Tuba Tümörleri, Over Tümörleri, Jinekolojik Kanserlerde Kemoterapi Ve Radyoterapi, Jinekolojik Kanserlerde Semptom Yönetimi, Jinekolojik Kanserlerde Tarama Ve Koruma Programları, Jinekolojik Kanserlerde Bireyin ve Bakım Verenlerin Etkilenmesi, Jinekolojik Kanserlerde Palyatif Bakım |
Ders Kaynakları |
Özkan, Serçekuş, Alataş (2022). Jinekolojik Onkolojide Bakım, Ankara, Akademisyen Kitabevi
Arslan Özkan H. (Eds.) (2019). Hemşirelik ve Ebelik İçin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ankara. Akademisyen Kitabevi. Yıldırım G. (2023). Jinekolojik Kanserler Güncel Konular ve Bakım. Ankara. Ankara Nobel Kitabevi Berek, J.S. & Hacker, N.F. (2017) Jinekolojik Onkoloji (Altıncı Baskı)(Ayhan, A., Arvas, M., Yüce, K., Köse, M.F., Ortaç, F., Çev.)Ankara: Güneş Tıp Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye’de Jinekolojik Kanserlerin Epidemiyolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Jinekolojik Kanserde Tarama, Erken Tanı ve Hemşirenin Rolü | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | Serviks Kanseri ve Hemşirelik Bakımı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Over ve Tüplerin Kanseri ve Hemşirelik Bakımı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | Endometrium Kanseri ve Hemşirelik Bakımı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | Vulva ve Vajen Kanseri ve Hemşirelik Bakımı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Gestasyonel Trofoblastik Hastalıklar | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Ara sınav | Sözlü |
9 | Jinekolojik Kanserlerde Cerrahi Tedavi ve Hemşirelik Yaklaşımı | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
10 | Jinekolojik Kanserlerde Kemoterapi Sonrası Semptom Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
11 | Jinekolojik Kanserlerde Radyoterapi Sonrası Semptom Yönetimi | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
12 | Jinekolojik Kanserlerde Fertilite Koruyucu Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
13 | Jinekolojik Kanserler Hastalarında Palyatif Bakım | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
14 | Jinekolojik Kanserin Birey ve Bakım Veren Aile Üyeleri Üzerine Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
• Jinekolojik onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluklarını tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
• Jinekolojik kanser tanı, tedavi, bakım, palyatif bakım evreleri ile ilgili hemşirelik uygulamalarının neler olduğunu tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
• Jinekolojik kanser hastalarında görülebilen semptomlara yönelik hemşirelik bakımını planlayıp, uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
• Jinekolojik onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluklarını tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
• Jinekolojik kanser tanı, tedavi, bakım, palyatif bakım evreleri ile ilgili hemşirelik uygulamalarının neler olduğunu tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
• Jinekolojik kanser hastalarında görülebilen semptomlara yönelik hemşirelik bakımını planlayıp, uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |