Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Emzirme Danışmanlığı | HEM305 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap tekniği, rol play tekniği, beyin fırtınası, barkovizyon, internet. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berrak MIZRAK ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin, başarılı bir emzirme süreci için gerekli olan bilgi ve danışmanlık becerilerini öğrenmesini sağlar. |
Ders İçeriği |
Memenin anatomik yapısı, laktasyon fizyolojisi, anne sütünün bileşimi anne sütünün türleri ve özellikleri, anne sütünün faydaları, emzirme öyküsü alma ve annenin emzirmeye hazırlanması, emzirmenin başlatılması ve emzirme teknikleri, anne sütünün sağılması ve saklanması, anne sütünün yeterliliği ve arttırılması, emzirmenin başlatılması ve sürdürülmesinde hemşirenin rolü, özel durumlarda emzirme, emzirme politikaları, klinik becerinin geliştirilmesi-Grup çalışması |
Ders Kaynakları |
Onat G. 2021. Farkındalıkla Emzirme Süt Arttırma ve Doğum. Akademisyen Kitabevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Memenin anatomik yapısı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Laktasyon fizyolojisi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Anne sütünün ve emzirmenin faydaları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Emzirmenin başlatılması ve emzirme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Emzirme Öyküsü Alma Ve Emzirmeye Hazırlama | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Emzirme Danışmanı Rol Ve Sorumlulukları | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Emzirmeyi Etkileyen Bebeğe Ve Anneye Ait Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Emzirme ve Meme Sorunları 1 | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Emzirme ve Meme Sorunları 2 | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Relaktasyon | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Gebelikte ve tandem emzirme | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Emzirmeye Yardımcı Araçlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Vaka tartışması | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Vaka tartışması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Emzirmenin anne, bebek ve toplum sağlığı açısından önemini kavrayabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anne sütü ile beslenmenin özendirilmesi için nelerin yapılması gerektiğini kavrayabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anne sütü ile beslenmenin özendirilmesi için nelerin yapılması gerektiğini kavrayabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Başarılı bir emzirme süreci geçirilebilmesi için gerekli olan danışmanlık becerilerine sahip olabilmesi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Başarılı emzirme için ‘Onbir Adımı’ bilebilmeli ve uygulayabilmeli. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Emzirmenin anne, bebek ve toplum sağlığı açısından önemini kavrayabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anne sütü ile beslenmenin özendirilmesi için nelerin yapılması gerektiğini kavrayabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anne sütü ile beslenmenin özendirilmesi için nelerin yapılması gerektiğini kavrayabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başarılı bir emzirme süreci geçirilebilmesi için gerekli olan danışmanlık becerilerine sahip olabilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Başarılı emzirme için ‘Onbir Adımı’ bilebilmeli ve uygulayabilmeli. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |