Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Evde Bakım Hemşireliği | HEM405 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN |
Amaç |
Koruyucu tedavi ve rehabilite edici bakımın sürekliliğinin sağlanmasında; evde bakımda hemşirenin sorumlulukları ve uygulamalarına ilişkin temel bilgileri öğrenciye kazandırmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Evde Bakım Hizmetlerinin Tanımı ve Gelişimi/Sağlık Hukuku Açısından Evde Bakım Hizmetleri/Dünya’da ve Türkiye’de Evde Bakım Hizmetleri/ Geçiş Bakımı Hizmetleri/Ev Ziyareti ve Evde Bakımda Kullanılan Tanılama Araçları/Evde Bakım Hizmetlerinde Kalite Standartları ve Kalite Değerlendirme Yöntemleri/Serebrovasküler Hastalıklarda Evde Bakım/Engellilik ve Evde Bakım/Demans Hastalarının Evde Bakımı/Kalp Yetersizliğinde Evde Bakım/Onkoloji Hastalarının Evde Bakımı/Riskli Gebeliklerde Doğum Sonrası Evde Bakım/ Evde Yara Bakımı, Ağrı Yönetimi - Farmakolojik Yöntemler/ Evde Bakım Hastaları İçin Manevi (Spiritüel) Bakım |
Ders Kaynakları |
1. Yılmaz M. (2019). Evde Bakım Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, 1. Baskı, Ankara.
2. Carr P. (2002). Rules of Home Care Nursing . Home Health Care Nurse. 20 (6): 358
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Evde Bakım Hizmetlerinin Tanımı ve Gelişimi | Ders |
2 | Sağlık Hukuku Açısından Evde Bakım Hizmetleri | Ders |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de Evde Bakım Hizmetleri | Ders |
4 | Geçiş Bakımı Hizmetleri | Ders |
5 | Ev Ziyareti ve Evde Bakımda Kullanılan Tanılama Araçları | Ders |
6 | Evde Bakım Hizmetlerinde Kalite Standartları ve Kalite Değerlendirme Yöntemleri | Ders |
7 | Serebrovasküler Hastalıklarda Evde Bakım | Ders |
8 | Engellilik ve Evde Bakım | Ders |
9 | Demans Hastalarının Evde Bakımı | Ders |
10 | Kalp Yetersizliğinde Evde Bakım | |
11 | Onkoloji Hastalarının Evde Bakımı | Ders |
12 | Riskli Gebeliklerde Doğum Sonrası Evde Bakım | Ders |
13 | Evde Yara Bakımı, Ağrı Yönetimi - Farmakolojik Yöntemler | Ders |
14 | Evde Bakım Hastaları İçin Manevi (Spiritüel) Bakım | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Evde Bakım Hizmetlerinin Tanımı ve Gelişimini bilir | |||
Sağlık hukuku açısından evde bakım hizmetlerini tanımlayabilir | |||
Dünya’da ve Türkiye’de Evde Bakım Hizmetlerini bilir | |||
Geçiş bakımı hizmetlerini açıklayabilir | |||
Ev Ziyareti ve Evde Bakımda Kullanılan Tanılama Araçları tanımlayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Evde Bakım Hizmetlerinin Tanımı ve Gelişimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hukuku açısından evde bakım hizmetlerini tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya’da ve Türkiye’de Evde Bakım Hizmetlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geçiş bakımı hizmetlerini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ev Ziyareti ve Evde Bakımda Kullanılan Tanılama Araçları tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |