Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Beden Eğitimi ve Spor | TOS116 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre ŞENYÜZLÜ |
Ders Veren | |
Amaç |
Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıkların edinilmesi, beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarının kavranılarak serbest zamanların fiziksel etkinlikler ile değerlendirilmesi, spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları gereği gibi kullanabilmesi, bazı spor branşlarının tanıtımı ve kurallarının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Beden eğitimi ve spor ile ilgili temel kavramlar,spor tesislerini tanıma ,kullanma ve bazı spor branşları hakkında temel bilgiler,beslenme,ilkyardım,yaşam boyu spor konuları hakkında bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Hikmet Aracı, Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporla ilgili kavramlar | |
2 | Spor türleri | Sözlü |
3 | Spor tesisleri tanıtımı ve kullanılan araç gereçler | Sözlü |
4 | Yaşam Boyu Spor | Sözlü |
14 | Olimpiyatlar | |
4 | Spor ve Beslenme | |
12 | Futbol | |
8 | Vize, Rekreasyon | Sözlü |
10 | Basketbol | |
10 | Voleybol | Sözlü |
11 | Tenis, Masa Tenisi | Sözlü |
12 | Badminton,Yüzme | Sözlü |
13 | Doping | |
6 | İlk yardım |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | |||
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir. | |||
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. | |||
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | |||
Spor işletmeciliği ve sporda organizasyon ile ilgili temel özellikleri açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Spor tesislerini tanıyarak, kullanımına yönelik bilgi sahibi olabilecek, çeşitli spor branşlarının oyun kurallarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşam boyu spor kavramının dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Spor işletmeciliği ve sporda organizasyon ile ilgili temel özellikleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |