Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hemşirelik Esasları II | HEM102 | 2 | 4 + 16 | 11,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, laboratuvar uygulaması ve sağlık bakım ortamlarında klinik uygulama olmak üzere yüz yüze eğitim | ||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aysun ACUN | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Hemşirelik Esasları II Dersi, öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini, sağlık bakım sistemi içinde hemşirenin rolünü, hemşirelik bakımına ilişkin temel kavram, kuram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi, beceri ve tutum geliştirmesini ve sağlık bakım ortamlarını tanımasını sağlar. |
||||
Ders İçeriği |
-- Hemşirelik Süreci, Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım -- İlaç Uygulamaları -- Sıvı Gereksinimi ve Kan Transfüzyonu -- Şok ve Hemşirelik Bakımı -- Solunum Gereksinimi -- Beslenme Gereksinimi -- Üriner Boşaltım Gereksinimi -- Bağırsak Boşaltım Gereksinimi -- Sıvı-Elektrolit Dengesi -- Asit-Baz Dengesi -- Perioperatif Hemşirelik Bakımı -- Doku Bütünlüğünün Korunması, Yara Bakımı ve Basınç Yaralanması -- Kayıp, Ölüm ve Yas Tutma Süreci -- Palyatif Bakım |
||||
Ders Kaynakları |
Atabek Aşti, T. ve Karadağ, A. (2019) (Editörler). Hemşirelik Esasları I-II. İstanbul: Akademi Basım, 2. Baskı.
Kara Kaşıkçı M. ve Akın E. (2021) (Editörler). Temel Hemşirelik Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri, 1. Baskı. Şenol Çelik, S. ve Karadağ, A. (2019) (Editörler). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basım, 1. Baskı. Kapucu, S., Akyar, İ. ve Korkmaz, F. (2018) (Editörler). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı, NANDA-I, NIC, NOC. Ankara: Pelikan Yayınevi, 11. Baskı. Göçmen Baykara, Z., Çalışkan, N., Öztürk, D. ve Karadağ, A. (2020) (Editörler). Temel Hemşirelik Becerileri (Kontrol Listeleri). Ankara: Nobel Tıp Kitabevi, 2. Baskı. Lynn, P. (2015) (Çeviri Editörü: Doç. Dr. Hicran BEKTAŞ). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri, Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Uluslararası Basım, 3. Baskı. |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 16 | 7 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 16 | 7 | 112 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 411 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 16,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hemşirelik Süreci, Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım | Tartışmalı Ders |
2 | İlaç Uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Sıvı Gereksinimi ve Kan Transfüzyonu | Tartışmalı Ders Laboratuar |
13 | Şok ve Hemşirelik Bakımı | |
6 | Solunum Gereksinimi | |
7 | Beslenme Gereksinimi | |
7 | Üriner Boşaltım Gereksinimi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
8 | Bağırsak Boşaltım Gereksinimi Ara Sınav | Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | Sıvı-Elektrolit Dengesi | Tartışmalı Ders |
10 | Asit-Baz Dengesi | Tartışmalı Ders |
11 | Perioperatif Hemşirelik Bakımı | Tartışmalı Ders |
12 | Doku Bütünlüğünün Korunması, Yara Bakımı ve Basınç Yaralanması | Tartışmalı Ders |
13 | Kayıp, Ölüm ve Yas Tutma Süreci | Tartışmalı Ders |
14 | Palyatif Bakım | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hemşirelik uygulamalarının dayandığı ilke ve kuralları kavrar. | |||
Laboratuvar ortamında temel hemşirelik becerilerini uygular. | |||
Sağlıklı/hasta birey üzerinde temel hemşirelik becerilerini uygular. | |||
Bireyin bakımının planlanmasında kanıt temelli bilgileri kullanır. | |||
Hemşirelik süreci sisteminde kritik düşünme sürecini kullanarak bireyin bakım gereksinimlerini karşılar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik uygulamalarının dayandığı ilke ve kuralları kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Laboratuvar ortamında temel hemşirelik becerilerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlıklı/hasta birey üzerinde temel hemşirelik becerilerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bireyin bakımının planlanmasında kanıt temelli bilgileri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hemşirelik süreci sisteminde kritik düşünme sürecini kullanarak bireyin bakım gereksinimlerini karşılar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |