Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Histoloji-Patoloji | HEM104 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan hücresi ve temel dokuları hakkında bilgilenmek. Hastalıkların oluş mekanizmaları hakkında genel bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Hücre organelleri, Epitel, bağ ve destek dokuları, Hücre rejenerasyonu, fibrozis ve yara iyileşmesi, Hemodinamik bozukluklar, tromboz ve şok, Neoplazi |
Ders Kaynakları |
Anadolu Üniversitesi Yayınları "Genel Patoloji" kitabı
Junqueira LC, Carneiro J. Basic Histology, Text & Atlas. Lange Medical Books McGraw-Hill, New York, 12th Edtion, 2010 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Histoloji ve Patoloji kavramları | |
2 | Hücre yapısına giriş ve hücre zarı | |
3 | Hücrenin sitoplazmik organelleri | |
4 | Epitel dokusu | |
5 | Bağ dokusu | |
6 | Kıkırdak dokusu | |
7 | Kemik dokusu | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kas ve Sinir dokusu | |
10 | Hücre Zedelenmesi ölümü ve adaptasyonu | |
11 | Akut ve kronik inflamasyon | |
12 | Hücre rejenerasyonu, fibrozis ve yara iyileşmesi | |
13 | Hemodinamik Bozukluklar, tromboz ve şok | |
14 | Neoplazi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan hücresinin yapı ve işlevlerini açıklar. | |||
Temel insan dokularının histolojik yapı-işlev ilişkisini tasarlar | |||
Patoloji ile ilgili kavram ve kuralları meslek yaşamında uygular | |||
Tümörlerin isimlendirilmesi ve karsinogenez hakkında bilgi sahibi olur | |||
İltihabi, infeksiyöz ve genetik hastalıkların genel özelliklerini tanımlayabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan hücresinin yapı ve işlevlerini açıklar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Temel insan dokularının histolojik yapı-işlev ilişkisini tasarlar | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Patoloji ile ilgili kavram ve kuralları meslek yaşamında uygular | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tümörlerin isimlendirilmesi ve karsinogenez hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
İltihabi, infeksiyöz ve genetik hastalıkların genel özelliklerini tanımlayabilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |