EN
  • Anasayfa
  • HEM108 Beslenme İlkeleri (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
HEM108 - Beslenme İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beslenme İlkeleri HEM108 2 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Amaç

Yeterli ve dengeli beslenmeye zemin hazırlayacak, beslenmenin sağlıkla ilişkisini açıklayıcı bilgi verilmesi

Ders İçeriği

Beslenmenin tanımı ve önemi, besin ögeleri ve fonksiyonları, özel durumlarda beslenme öğrenilir ve tartışılır

Ders Kaynakları Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011
Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit
Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
30
Ek Dersler
10
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
60
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 4 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 55
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Beslenmenin Tanımı ve Önemi
1 Beslenmenin Tanımı ve Önemi
3 Karbonhidratların yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları
4 Proteinlerin yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları
5 Lipidlerin yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları
6 Su ve minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
7 Vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
7 Vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
9 Besin Grupları
10 Beslenme kaynaklı hastalıklar
11 Özel durumlarda beslenme
11 Özel durumlarda beslenme
13 Hastalıklarda beslenmenin önemi
13 Hastalıklarda beslenmenin önemi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme
Temel beslenme bilgisine sahip olur.
Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme
Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme
Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Besin öğelerinin sağlıklı beslenmedeki yerini kavrayabilme 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5
Temel beslenme bilgisine sahip olur. 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
Su, mineraller ve vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenebilme 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5
Besin öğelerinin sınıflandırılmasını öğrenebilme 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5
Besin öğesi yetersizlikleri-sağlık ilişkisini kavrayabilme 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 4