Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İç Hastalıkları Hemşireliği | HEM201 | 3 | 4 + 12 | 15,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders teorik ve klinik uygulama şeklinde yürütülmektedir |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA |
Amaç |
İç hastalıkları sorunu olan bireyin tedavi, hemşirelik bakımı, koruyuculuk ve rehabilitasyonuna ilişkin bilgi, bakım ilkeleri ve klinik yaklaşımları kavramak |
Ders İçeriği |
Sistemler ve iç hastalıkları, hastalıkların risk faktörleri, tanı, tedavi yaklaşımları ve hemşirelik bakımı |
Ders Kaynakları |
Bedük, T. (editör) İç Hastalıkları Hemşireliği Akıl Notları, 2016.
Karadakovan, A, Eti Aslan F. (Editör) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, 2017 (4. baskı) Durna, Z. (Editör) İç Hastalıkları Hemşireliği, 2013 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 5 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 16 | 14 | 224 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 374 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İç Hastalıkları Sorunu Olan Bireyin Bakımında Hemşirelik Sürecinin Kullanımı, İç Hastalıkları Alanında Sık Karşılaşılan Hastane Enfeksiyonları ve Önlenmesi | |
2 | Sıvı Elektrolit Dengesi ve Dengesizliklerinde Hemşirelik Yaklaşımı, Asit-Baz Dengesi ve Dengesizliklerinde Hemşirelik Yaklaşım | |
3 | Şok ve Hemşirelik Bakımı | |
4 | Alerjik Hastalıklarda Hemşirelik Bakımı | |
5 | Kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
6 | Onkolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı | |
7 | Kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endokrin sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
10 | Sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
11 | Sinir sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
8 | Böbrek hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
13 | Eklem hastalıkları ve hemşirelik bakımı | |
14 | Deri hastalıkları ve yaşlı bakımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İç Hastalıkları ile ilgili kavram, ilke ve kuralları bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hasta, ailesi, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görerek bakım sağlar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç hastalıkları sorunu olan birey ve ailesine mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda bakım verir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İç Hastalıkları ve hemşirelik bakımı ile ilgili teori ve uygulamayı sentez eder | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları ile ilgili kavram, ilke ve kuralları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Hasta, ailesi, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde çalışır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Bireyi fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak görerek bakım sağlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
İç hastalıkları sorunu olan birey ve ailesine mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda bakım verir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 |
İç Hastalıkları ve hemşirelik bakımı ile ilgili teori ve uygulamayı sentez eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 |