Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bulaşıcı Hastalıklar ve Epidemiyoloji | HEM303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN |
Amaç |
Epidemiyolojik yöntemleri ile yöntemlerin uygulanma alanlarında kullanımını öğretir |
Ders İçeriği |
Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, epidemiyolojik süreç, Epidemiyolojik model ve sağlığın geliştirilmesi, Sağlık hizmetlerinin planlanması ve epidemiyolojik yaklaşım |
Ders Kaynakları |
Allender, J. A. Rector C., Warner, K.D. Community health nursing : promoting and protecting the public's health. Philadelphia : Wolters Kluwer, 2010.
Lundy, K. S., Janes, S. Community Health Nursing Caring For The Public's Health. UK, Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett Publishers, Inc, 2009. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi | |
2 | Epidemiyolojik süreç | |
3 | Epidemiyolojik yöntemin kullanım alanları | |
4 | Epidemiyolojide neden kavramı | |
5 | Epidemiyolojik çalışma yöntemleri | |
6 | Tanımlayıcı epidemiyoloji | |
7 | Epidemiyolojik veri kaynakları | |
7 | Epidemiyolojik veri kaynakları | |
9 | Kohort Çalışmaları | |
10 | Epidemiyolojide kullanılan ölçütler | |
11 | Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi | |
12 | Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | |
13 | Epidemiyolojik araştırma planlaması | |
14 | Deneysel Çalışmalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir | |||
Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser | |||
Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir | |||
Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir | |||
Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |