EN
  • Anasayfa
  • HEM303 Bulaşıcı Hastalıklar ve Epidemiyoloji (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
HEM303 - Bulaşıcı Hastalıklar ve Epidemiyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bulaşıcı Hastalıklar ve Epidemiyoloji HEM303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN
Amaç

Epidemiyolojik yöntemleri ile yöntemlerin uygulanma alanlarında kullanımını öğretir

Ders İçeriği

Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi, epidemiyolojik süreç, Epidemiyolojik model ve sağlığın geliştirilmesi, Sağlık hizmetlerinin planlanması ve epidemiyolojik yaklaşım

Ders Kaynakları Allender, J. A. Rector C., Warner, K.D. Community health nursing : promoting and protecting the public's health. Philadelphia : Wolters Kluwer, 2010.
Lundy, K. S., Janes, S. Community Health Nursing Caring For The Public's Health. UK, Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett Publishers, Inc, 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Epidemiyolojinin tanımı, tarihsel gelişimi
2 Epidemiyolojik süreç
3 Epidemiyolojik yöntemin kullanım alanları
4 Epidemiyolojide neden kavramı
5 Epidemiyolojik çalışma yöntemleri
6 Tanımlayıcı epidemiyoloji
7 Epidemiyolojik veri kaynakları
7 Epidemiyolojik veri kaynakları
9 Kohort Çalışmaları
10 Epidemiyolojide kullanılan ölçütler
11 Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi
12 Kronik hastalıklar epidemiyolojisi
13 Epidemiyolojik araştırma planlaması
14 Deneysel Çalışmalar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir
Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser
Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir
Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir
Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hastalık ve sağlık durumlarının dağılımını etken çevre konakçı arasındaki ilişkiyi kullanarak açıklayabilir 5 4 4 3 4 5 4 5 4 5 4 4 5 5 5
Birey ve topluma bakım verirken epidemiyolojik yaklaşımı kullanmanın önemini benimser 4 5 3 5 3 5 4 5 4 4 4 3 4 5 3
Epidemiyolojik çalışmalara katılmaya ve çalışma sonuçlarını kullanmaya isteklidir 3 4 5 5 5 3 5 4 4 4 4 4 5 4 4
Epidemiyolojik çalışmaların niteliklerini ve yapılma amaçlarını bilir 5 3 5 4 5 4 5 4 3 4 5 5 4 4 4
Epidemiyolojik çalışmaların yapılmasında klinikte ve sahada yaptığı gözlemlerin ve kayıt tutmanın önemini kavrar 5 4 5 3 4 5 5 4 4 3 4 4 5 4 4