Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikiyatri Hemşireliği | HEM401 | 7 | 4 + 12 | 15,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sevinç MERSİN |
Ders Veren | Doç. Dr. Sevinç MERSİN Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Amaç |
Ruh hastalıkları ve bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, ruh hastalıklarına ilişkin sorunları saptayabilme, planlamaya uygun girişimleri yapabilme ve değerlendirebilme becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Ruhsal hastalıklarda hemşireliğe ilişkin temel kavramların öğrenilmesi,ruh hastalıklarında tedavi takibi açısından durum değerlendirmesini yapabilecek ve ruh sağlığının sürdürülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması |
Ders Kaynakları |
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği, Davut Karagöz, Dinamik Akademi Yayınları, 2011
Psikiyatri Ruh Sağlığı Hemşireliği, Özcan C.T. Gürhan, N.,Akademisyen Tıp Kitabevi, 2015 Psikososyal Hemşirelik, Fatma Öz; Meral Demiralp,Akademisyen Tıp Kitabevi, 2014 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 15 |
Uygulama 2 | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 15 | 2 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 2 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 10 | 4 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 4 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 10 | 5 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 10 | 5 | 50 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 8 | 4 | 32 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 6 | 2 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 384 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 15,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Psikiyatri ve temel kavramlar, Psikiyatri ve ruh sağlığı hemşireliğinin tarihsel süreci | Tartışmalı Ders |
3 | Ruhsal muayene, Ruhsal gelişim dönemleri | Tartışmalı Ders |
3 | Ruhsal muayene, Ruhsal gelişim dönemleri | Tartışmalı Ders |
4 | Şizofreni, diğer psikotik bozukluklar ve hemşirelik bakımı | |
5 | Duygulanım bozuklukları ve hemşirelik bakım | Tartışmalı Ders |
6 | Anksiyete, diğer nevrotik bozukluklar ve hemşirelik bakım | Tartışmalı Ders |
7 | Psikiyatrik bozukluklarda tedaviler (İlaç tedavileri,somatik tedaviler,psikoterapiler) | Tartışmalı Ders |
8 | Psikiyatrik bozukluklarda tedaviler (İlaç tedavileri,somatik tedaviler,psikoterapiler), Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Psikiyatri hemşirelerinin rol ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders |
10 | Kişilik Bozuklukları, yeme bozuklukları, uyku bozuklukları ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
11 | Nörobişilişsel Bozukluklar ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
12 | Alkol, madde bağımlılığı ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
13 | Çocukluk çağı ruhsal hastalıkları ve hemşirelik bakımı | Tartışmalı Ders |
14 | Psikiyatrik Rehabilitasyon ve Hemşirelerin Rolü (psikoeğitim, evde bakım, TRSM) | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, psikiyatrik hastalıkları bilir ve bu hastalıklarda hemşirelik bakımı verebilir. | |||
Öğrenci, psikiyatrik tedavileri bilir ve tedavileri uygular, sonuçlarını değerlendirebilir. | |||
Öğrenci, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye ilişkin rollerini bilir, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yeni roller geliştirebilir. | |||
Öğrenci, psikiyatrik bakımda etik ilkeleri uygular. | |||
Öğrenci, psikiyatri' de kullanılan temel kavramları bilir ve ruhsal hasta muayenesi yapabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, psikiyatrik hastalıkları bilir ve bu hastalıklarda hemşirelik bakımı verebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci, psikiyatrik tedavileri bilir ve tedavileri uygular, sonuçlarını değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye ilişkin rollerini bilir, toplumun ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik yeni roller geliştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci, psikiyatrik bakımda etik ilkeleri uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci, psikiyatri' de kullanılan temel kavramları bilir ve ruhsal hasta muayenesi yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |