Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klinik Uygulama I | HEM403 | 7 | 0 + 16 | 9,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Klinik uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi Hülya SARAY KILIÇ |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilk üç yılda edindikleri bilgi ve becerilerini ilgili hastane ve kurumlarda uygulayarak güçlenebilmeleri, karar verme becerilerini geliştirebilmeleri ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanabilmeleridir. |
Ders İçeriği |
Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği Uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Ayfer Karadakovan, Fatma Eti Aslan, 2018, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Akademisyen Kitabevi
Nuran Akdemir, Leman Birol, 2018, İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Akademisyen Yayınevi Olcay Çam, Esra Engin, 2014, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi Ebru K. Törüner, Lale Büyükgönenç, 2017, Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 1, Nobel Tıp Kitabevi Neriman Akyolcu, Nevin Kanan, Güler Aksoy, 2017, Cerrahi Hemşireliği 2, Nobel Tıp Kitabevi Lale Taşkın, 2015, Doğum ve Kadın Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi Nuray Enç, 2014, İç Hastaklıkları Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Uygulama 1 | 10 |
Uygulama 2 | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 16 | 2 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
10 | Hemşirelik uygulama alanlarında klinik uygulama | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | |||
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. | |||
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur. | |||
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur. | |||
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık bakımı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |