Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı Hemşireliği | HEM402 | 8 | 4 + 12 | 15,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkelerini, birey, aile ve toplumun sağlık durumunun sürdürülmesi, korunması ve geliştirilmesi amacına yönelik koruyucu sağlık hizmetleri kapsamında hemşirelik faaliyetlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca çalışılan her alanda toplum temelli bakım çerçevesinde halk sağlığı felsefesiyle bakım verme yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı/Halk Sağlığı Hemşireliği ve Tarihsel Süreci, Toplum Kavramı ve Toplumu Tanıma, Sağlığın Sosyal Belirleyicileri, Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenme ve Tarihsel Süreci Nüfus Sağlığı, Bulaşıcı Hastalıklar ve Bağışıklama Hizmetleri, Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar Ana-Çocuk Sağlığı / 15-49 Yaş Kadın İzlemi, Üreme Sağlığı / Adölesan Sağlığı, Okul Sağlığı Hizmetleri, Aile ve Sağlık Gereksinimleri/Ev Ziyaretleri, Yaşlı Sağlığı, Evde Bakım, Halk Sağlığı Uygulamalarında Hemşirelik Süreci/OMAHA, İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Sağlığı Toplum Ruh Sağlığı, Toplumda Riskli Gruplar, Sağlığı Koruma ve Geliştirme, Afetler ve Afet Yönetimi, Erken Tanı ve Taramalar, Kültürlerarası Hemşirelik, Aile ve Toplumda Şiddet, Toplum Beslenmesi |
Ders Kaynakları |
Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın
Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Yayıncılık, Behiye Erci Commnity & Public Health Nursing, Mosby Co. St.Louis, Stanhope Marcia and Lancester Jeanette Community and Public Health Nursing, Promoting the Public’s Health, Wolters Kluwer, Cherie Rector Community/Public Health Nursing, Promoting the Health of Populations, Elsevier, Mary Nies and Melanie McEwen Population and Community Health Nursing, Pearson, Mary Jo Clark Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Kitabevi, Ferdi Tanır, Hakan Demirhindi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 5 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 5 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 12 | 14 | 168 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 385 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 15,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı/Halk Sağlığı Hemşireliği ve Tarihsel Süreci | Ders |
2 | Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenme ve Tarihsel Süreci | Ders |
3 | Toplum Kavramı, Toplumu Tanıma ve Nüfus Sağlığı | Ders |
4 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Bağışıklama Hizmetleri Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar | Ders |
5 | Ana-Çocuk Sağlığı / 15-49 Yaş Kadın İzlemi Aile ve Sağlık Gereksinimleri/Ev Ziyaretleri | Ders |
6 | Okul Sağlığı Hizmetleri Üreme Sağlığı / Adölesan Sağlığı | Ders |
7 | Yaşlı Sağlığı ve Evde Bakım | Ders |
8 | Halk Sağlığı Uygulamalarında Hemşirelik Süreci/OMAHA | Ders |
8 | Halk Sağlığı Uygulamalarında Hemşirelik Süreci/OMAHA | Ders |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders |
11 | Çevre Sağlığı ve Toplum Ruh Sağlığı | Ders |
12 | Toplumda Riskli Gruplar Sağlığı Koruma ve Geliştirme | Ders |
13 | Erken Tanı ve Taramalar Afetler ve Afet Yönetimi | Ders |
14 | Kültürlerarası Hemşirelik Aile ve Toplumda Şiddet Toplum Beslenmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Birey, aile ve toplumun gereksinimlerinin karşılanmasında mesleki rol ve sorumlulukları bilir. | |||
Bütün hemşirelik girişimlerini halk sağlığı felsefesiyle planlar. | |||
Birey, aile ve topluma yönelik bütüncül bir bakım sağlamak için sağlığın sosyal belirleyicilerini bilir. | |||
Halk sağlığı hemşireliği uygulamalarında OMAHA bakım sürecini uygular. | |||
Toplum sağlığı için önemli olan grupların özelliklerini, ihtiyaçlarını ve kullanılan hemşirelik rollerini sıralar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Birey, aile ve toplumun gereksinimlerinin karşılanmasında mesleki rol ve sorumlulukları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bütün hemşirelik girişimlerini halk sağlığı felsefesiyle planlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey, aile ve topluma yönelik bütüncül bir bakım sağlamak için sağlığın sosyal belirleyicilerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Halk sağlığı hemşireliği uygulamalarında OMAHA bakım sürecini uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplum sağlığı için önemli olan grupların özelliklerini, ihtiyaçlarını ve kullanılan hemşirelik rollerini sıralar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |