Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi | SAS101 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze-Örgün ve Saha İncelemesi |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
-Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme. -Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilme. -Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme. -Sanatın çeşitli alanları hakkında temel bilgi sahibi olma; insan faaliyetinin farklı alanlarını Sanat Tarihi açısından ele alma ve ifade etme yeteneğini geliştirme. -Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme. -Eserlerin müze gibi ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme. |
Ders İçeriği |
- Sanatın tanımı ve çeşitleri. - Estetik duygusunun toplumlarda gelişimi. -Orta Asya Türk Sanatı ve Türk-İslam Sanatı |
Ders Kaynakları |
Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi.
Doğan Kuban, 100 Soruda Türkiye Sanatı Oktay Aslanapa, Türk Sanatı Reşat Ekrem Koçu, Topkapı Sarayı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 24 | 12 | 288 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 24 | 12 | 288 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 40 | 40 |
Final | Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 684 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 26,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriğini Tanıma. Sanat ve Sanat Türleri Üzerine Değerlendirme. | |
2 | Yontma Taş Devrinden Başlayarak İnsanlığın Sanat Anlayışının Gelişimine Dair Örnekler | |
2 | Yontma Taş Devrinden Başlayarak İnsanlığın Sanat Anlayışının Gelişimine Dair Örnekler | |
4 | Bilecik Yaşayan Şehir Müzesi İnceleme Gezisi | |
5 | Orta Asya Türk Sanatı | |
6 | Türk-İslam Sanatı (Gazneliler-Karahanlılar-Selçuklular Dönemi) | |
7 | Anadolu Selçuklu Sanatı | |
8 | Şeyh Edebali Vadisi'nde Bilecik Eski Yerleşim Alanının Saha İncelemesi | |
9 | Erken Dönem Osmanlı Sanatı (İznik-Bursa-Edirne Örnekleri) | |
10 | Topkapı Sarayı | |
11 | Topkapı Sarayı (Harem) | |
12 | Sinan Çağı ve Süleymaniye | |
13 | Dolmabahçe Sarayı ve Osmanlı Mimarisinde Batılılaşma Dönemi | |
14 | Osmanlı Mimarisinde Batılılaşma Dönemi-Dolmabahçe ve Ortaköy Camileri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |