EN
  • Anasayfa
  • SAS101 Sanat Tarihi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAS101 - Sanat Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Tarihi SAS101 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze-Örgün ve Saha İncelemesi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN
Ders Veren
Amaç

-Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme. -Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilme. -Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinme. -Sanatın çeşitli alanları hakkında temel bilgi sahibi olma; insan faaliyetinin farklı alanlarını Sanat Tarihi açısından ele alma ve ifade etme yeteneğini geliştirme. -Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme. -Eserlerin müze gibi ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.

Ders İçeriği

- Sanatın tanımı ve çeşitleri. - Estetik duygusunun toplumlarda gelişimi. -Orta Asya Türk Sanatı ve Türk-İslam Sanatı

Ders Kaynakları Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi.
Doğan Kuban, 100 Soruda Türkiye Sanatı
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı
Reşat Ekrem Koçu, Topkapı Sarayı
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 24 12 288
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 24 12 288
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 40 40
Final Final 1 60 60
Toplam İş Yükü (Saat) 684
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 26,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin İçeriğini Tanıma. Sanat ve Sanat Türleri Üzerine Değerlendirme.
2 Yontma Taş Devrinden Başlayarak İnsanlığın Sanat Anlayışının Gelişimine Dair Örnekler
2 Yontma Taş Devrinden Başlayarak İnsanlığın Sanat Anlayışının Gelişimine Dair Örnekler
4 Bilecik Yaşayan Şehir Müzesi İnceleme Gezisi
5 Orta Asya Türk Sanatı
6 Türk-İslam Sanatı (Gazneliler-Karahanlılar-Selçuklular Dönemi)
7 Anadolu Selçuklu Sanatı
8 Şeyh Edebali Vadisi'nde Bilecik Eski Yerleşim Alanının Saha İncelemesi
9 Erken Dönem Osmanlı Sanatı (İznik-Bursa-Edirne Örnekleri)
10 Topkapı Sarayı
11 Topkapı Sarayı (Harem)
12 Sinan Çağı ve Süleymaniye
13 Dolmabahçe Sarayı ve Osmanlı Mimarisinde Batılılaşma Dönemi
14 Osmanlı Mimarisinde Batılılaşma Dönemi-Dolmabahçe ve Ortaköy Camileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilir - - - - - - - - - - - - - - -
Estetik ve ahlaki duyarlılıklar edinir. - - - - - - - - - - - - - - -
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilir. - - - - - - - - - - - - - - -