Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Resim | SAS103 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, uygulama. |
EBS Koordinatörü | Doç. Ayşe SEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Genel anlamda sanatın, özel anlamda resim sanatının kavramsal yanı üzerinde bilgilendirme ve yargılar oluşturmak. Resim sanatının kronolojik bilgisini edinmek. Resim teknikleri üzerinde uygulamalar yapmak. |
Ders İçeriği |
Genel anlamda sanatın farkındalığı yaratılır. Resim sanatının kronolojik incelemesi yapılarak, sanat akımları ve önemli sanatçıları üzerinde durulur. Karakalem, suluboya, guaj boya, pastel boya ve akrilik boya resim teknikleri tanıtılarak uygulama çalışmaları yapılır. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve işlenişi konusunda bilgilendirme. | |
2 | Genel anlamda sanatın tanımları üzerine tartışma. | |
3 | Resim sanatının kavramsal yanı üzerine tartışma. | |
4 | Resim sanatının kronolojik olarak incelenmesi. | |
5 | Resim sanatındaki akımlar ve ekoller bilgisi ve analizler. | |
6 | Resim sanatının önemli isimleri ve resim analizleri. | |
7 | Ara sınav | |
8 | Karakalem tekniğinin tanıtılması ve uygulama çalışmaları. | |
8 | Karakalem tekniğinin tanıtılması ve uygulama çalışmaları. | |
11 | Yağlı pastel boya tekniğinin tanıtılması ve uygulama çalışmaları. | |
11 | Yağlı pastel boya tekniğinin tanıtılması ve uygulama çalışmaları. | |
12 | Suluboya tekniğinin tanıtılması ve uygulama çalışmaları. | |
13 | Akrilik boya tekniğinin tanıtılması ve uygulama çalışmaları. | |
14 | Akrilik boya uygulama çalışmaları. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Resim sanatındaki akımlar bilgisini kazanır. | |||
Genel anlamda sanatın, özel anlamda resim sanatının kavramsal bilgisini edinir. | |||
Resim sanatının kronolojik gelişim ve değişim bilgisini edinir. | |||
Resim teknikleri bilgisini uygulamalar yolu ile öğrenir. | |||
Resim sanatının önemli isimlerini ve resimlerini tanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Resim sanatındaki akımlar bilgisini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel anlamda sanatın, özel anlamda resim sanatının kavramsal bilgisini edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Resim sanatının kronolojik gelişim ve değişim bilgisini edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Resim teknikleri bilgisini uygulamalar yolu ile öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Resim sanatının önemli isimlerini ve resimlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |