Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genetik Hastalıklar | SAS105 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | |
Amaç |
üm hücresel olaylar gen ifadesi ile sağlanmaktadır. Genin yapısı, işlevi ve hücresel olaylarda ki etkinliğinin bilinmesi farklı genetik hastalıkların tanımlanmasında ve hemşirelik bakım planı uygulamalarını sağlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bakteriyal DNA molekülü, Gen ekspresyonu ve düzenlemesi, gen hastalıkları |
Ders Kaynakları |
Moleküler Genetiğin Esasları-H. Ümit Lüleyap
Genetik Kavramlar- William S. Klug-Michael R. Cummings Tıbbi genetik- Robbert L. Nussbaum |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nükleeeik asitlerin yapısı ve özellikleri | |
2 | DNA ve RNA molekülünün yapısı | |
3 | Kalıtımın kromozamal temeli | |
4 | İnsan genomu: Genlerin ve kromozamların yapısı | |
4 | İnsan genomu: Genlerin ve kromozamların yapısı | |
6 | İnsan moleküler genetiği için araçlar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Tek gen kalıtım şekilleri | |
9 | Otozomal Dominant Hastalıklar | Tartışmalı Ders |
10 | Otozomal Resesif Hastalıklar | Tartışmalı Ders |
11 | X'e Bağlı Hastalıklar | Tartışmalı Ders |
12 | Y'e Bağlı Hastalıklar | Tartışmalı Ders |
13 | Metabolik Hastalıklar | Tartışmalı Ders |
14 | Karyotip Analizleri | Tartışmalı Ders |
15 | Mutasyona Bağlı Hastalıklar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Genetik hastalıkların tanı yöntemlerini bilir | |||
Genetiğin temellerini öğrenir | |||
Genetik hastalıkları bilir | |||
Genetik hastalıklarda hemşirelik uygulamalarını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Genetik hastalıkların tanı yöntemlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetiğin temellerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik hastalıkları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genetik hastalıklarda hemşirelik uygulamalarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |