Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hücre Biyolojisi | SAS106 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Hücrenin morfolojisi,kimyası,organel morfolojisi ve fonksiyonları hakkında öğrencilerin bilgi almalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Hücrenin Genel Yapısı ve Hücrenin Kimyasal Yapısı(Hücre komponentleri, prokaryot hücreler, ökaryot hücreler, hücrenin şekli,hücrenin büyüklüğü, hücre sayısı) |
Ders Kaynakları |
Alberts B., 2011. Molecular Biology of the Cell. Garland Publ. Karp G., 2013. Cell & Molecular Biology Concepts & Experiments. John Wiley & Sons Inc. İnternet web sayfaları
Karol, S., Ayvalı, C., Suludere, Z. 2000, Hücre Biyolojisi. Öğün Matbaacılık, 4. Baskı., Ankara. The Cell.ASM Press.Washington.ISBN 0-87893-119-8. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücrenin genel yapısı, prokaryot ve ökaryotik hücreler | |
2 | Hücrenin biyokimyasal yapısı | |
3 | Hücreleri inceleme araçları | |
4 | Biyolojik sistemlerde temel yapı birimleri | |
5 | Hücre zarı | |
6 | Hücre zarındaki farklılaşmalar | |
7 | Hücre içi zar sistemi, endoplazmik retikulum ve sitoplazma | |
7 | Hücre içi zar sistemi, endoplazmik retikulum ve sitoplazma | |
9 | Golgi kompleksi | |
10 | Mitokondriler, peroksizom, glioksizom, hidrojenozom ve glikozomlar | |
11 | Plastitler ve kloroplast | |
12 | Ribozomlar, lizozomlar, sentriyoller | |
13 | Hücrenin çekirdeği | Gösterim |
14 | Kromozomlar ve hücre bölünmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoloji ile ilgili problemleri ortaya koyar, çözmeye yönelik hipotez kurar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve modeller geliştirir | |||
Biyoloji biliminin tarihsel gelişimini kavrayıp sentez yapar | |||
Hücre tiplerini, hücre yapılarını, hücrenin ve organellerin görevlerini ve ilişkilerini öğrenir | |||
Biyoloji bilimi ile ilgili diğer bilimlerin ve yabancı dilin öneminin farkına varır | |||
Biyoloji konusunda edindiği bilgi ve becerileri eğitim, teknoloji, endüstri, tarım, orman, sağlık ve çevre problemlerini çözmek için kullanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoloji ile ilgili problemleri ortaya koyar, çözmeye yönelik hipotez kurar, sonuçları analiz eder, yorumlar ve modeller geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoloji biliminin tarihsel gelişimini kavrayıp sentez yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hücre tiplerini, hücre yapılarını, hücrenin ve organellerin görevlerini ve ilişkilerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoloji bilimi ile ilgili diğer bilimlerin ve yabancı dilin öneminin farkına varır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyoloji konusunda edindiği bilgi ve becerileri eğitim, teknoloji, endüstri, tarım, orman, sağlık ve çevre problemlerini çözmek için kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |