Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonomik Büyüme ve Kalkınma | İKT6001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru cevap, problem çözme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Amaç |
Büyüme Teorilerine hakim olmak ve Büyüme sorunlarını analiz edebilmek |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini büyüme teorileri oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, 2001
Yalçın Acar, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, 2008 Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, 2001 Yalçın Acar, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik büyümenin temeli, tanımı ve ön koşulları, ekonomik büyümenin itici gücü. | Ders |
2 | Ekonomik büyümenin belirleyicileri | Ders |
3 | Etkinlik ve ekonomik büyüme; ekonomik büyüme analizlerinde kullanılan bazı yöntemler | Ders |
4 | Klasik ekonomik büyüme teorisi | Ders |
5 | Joseph A. Schumpeter [1883-1950]: Girişimcilerin ve Yeniliklerin Rolü ve Evrimci İktisat | Ders |
6 | Keynesgil Büyüme teorileri; Harrod Domar Modeli | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Neo-klasik büyüme modeli | Ders |
9 | Post Keynesgil büyüme modelleri | Ders |
10 | Solow büyüme teorisi | Ders |
11 | İçsel büyüme teorisi | Ders |
12 | İçsel büyüme modelinin genişletilmesi | Ders |
13 | Yeni Kurumsalcı İktisat: Kurumlar ve Büyüme | Ders |
14 | Yeni büyüme modellerinde Kamu kesimi ve ekonomik büyüme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Büyüme Teorilerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Edinilen bilgileri sosyal sorumluluk çerçevesinde kullanabilir olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomik büyüme konusuna ilgi duymak, analiz etmek, politika üretmek, güncel kaynakları takip etmek. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Dünyadaki Büyüme sorunlarını analiz edebilmek | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Büyüme Teorilerini öğrenmek | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Edinilen bilgileri sosyal sorumluluk çerçevesinde kullanabilir olmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Türkiye’nin Büyüme politikalarını takip edebilmek ve Türkiye’nin Büyüme sorunlarına çözüm önerisi getirebilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Büyüme sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |