Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelişmekte Olan Ülke Ekonomileri | İKT6003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözel Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail Hakki İŞCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Küresel dünyanın 1980 sonrası yeni oyuncuları Gelişmekte Olan Ülkelerin(GOÜ) ekonomilerinin yapısının ve farklılıklarının incelenmesi |
Ders İçeriği |
GOÜ’lerin serbest piyasaya geçiş süreci ve finansal liberalizasyona eklemlenmeleri, dünya ticaretindeki payları, GOÜ’lere yönelik sermaye akımları ve sonuçları, ülke ekonomilerinin kriz deneyimleri. |
Ders Kaynakları |
Güncel ulusal ve uluslar arası kitap ve makaleler.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 2 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşme ve entegrasyon kavramları | Ders |
2 | 1980 sonrası Washington Uzlaşması Süreci ve GOÜ’lerin ortaya çıkış | Ders |
3 | Serbest Piyasaya geçiş süreci ve GOÜ’lerin deneyimleri | Ders |
3 | Serbest Piyasaya geçiş süreci ve GOÜ’lerin deneyimleri | Ders |
5 | GOÜ’lerin dünya ticaretindeki yeri | Ders |
6 | GOÜ’lerin finansal liberalizasyonu ve finans piyasalarındaki yeri | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | GOÜ’lerni bankacılık sektörü ve döviz piyasalarında serbestleşmesi ve Bankacılık Krizleri | Ders |
9 | GOÜ’lerde sermaye hareketleri | Ders |
10 | Ekonomik Entegrasyon Örneği ‘’MERCOSUR’’ | Ders |
11 | GOÜ’lerin makro değişkenleri, bütçe açığı, borçlanma, konsolidasyon, ülke riskleri | Ders |
12 | Kredi derecelendirme kuruluşları, risk değerlendirmesi ve GOÜ’ler | Ders |
13 | GOÜ’lerin üretim yapısı, emek piyasaları | Ders |
14 | GOÜ’lerin kalkınma problemi ve MENA ülkeleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1980 sonrası süreçte GOÜ’lerin bütçe açıkları, borçlanma vb. makro değişkenleri ile kriz deneyimlerinin kavranarak, günümüze yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Serbest piyasa ekonomisine geçiş deneyimleri ve sonuçlarının GOÜ’ler açısından değerlendirilip anlaşılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
GOÜ kavramının anlaşılması ve küreselleşmenin boyutlarının farkına varılması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1980 sonrası süreçte GOÜ’lerin bütçe açıkları, borçlanma vb. makro değişkenleri ile kriz deneyimlerinin kavranarak, günümüze yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Serbest piyasa ekonomisine geçiş deneyimleri ve sonuçlarının GOÜ’ler açısından değerlendirilip anlaşılması | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
GOÜ kavramının anlaşılması ve küreselleşmenin boyutlarının farkına varılması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |