Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İleri Makro İktisat | İKT6006 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Büyüme modelleri çerçevesinde makroekonomik teori ve politikadaki yeni gelişmeleri tanıtmak ve makro ekonominin mikro temellerini açıklamak |
Ders İçeriği |
İleri makro iktisat teorisi |
Ders Kaynakları |
Romer, David, Advanced Macroeconomics, 2008
Eren Ercan, Makroiktisat, 2001
Krugman,P, Wells R, Macroeconomics,2006
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 253 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1 .Ekonominin Dinamikleri ve Büyüme | Ders |
2 | 2. Solow Büyüme Modeli | Ders |
3 | 3. Sonsuz Ufuk Modelleri ve Örtüşen Nesiller Modelleri: The Ramsey-Cass- Koopmans Modeli | Ders |
4 | 4. Diamond Büyüme Modeli | Ders |
5 | 5.Yeni Büyüme Modeli I: Araştırma ve Geliştirme Modelleri | Ders |
6 | 6. Yeni Büyüme Modeli I: Beşeri Sermaye Modelleri | Ders |
7 | 7. Reel İş Çevrimleri Teorisi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | 9. Geleneksel Konjonktür Teorileri | Ders |
10 | Tüketim ve Tüketim Modelleri | Ders |
11 | Yatırım | Ders |
12 | Enflasyon ve Para Politikası, Para Talebi Modelleri | Ders |
13 | İşsizlik | Ders |
14 | Bütçe Açıkları ve Hükümet Borçları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makro İktisattaki modern gelişmelere ilişkin teknik ve teorik bilgiye sahip olacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Büyüme modelleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip yorumlayabilecek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Güncel makroekonomik problemleri ileri ve teknik seviyede tartışma ve izleme becerisi kazanacak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makro İktisattaki modern gelişmelere ilişkin teknik ve teorik bilgiye sahip olacak | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Büyüme modelleri hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olacak | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri analiz edip yorumlayabilecek | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
Güncel makroekonomik problemleri ileri ve teknik seviyede tartışma ve izleme becerisi kazanacak | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 |