Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kriz Teorileri ve Ekonomik Krizlerin İncelenmesi | İKT6011 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze. Akademik araştırmalar yapılması ve sınıf ortamında tartışılması. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir. |
Ders İçeriği |
1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme |
Ders Kaynakları |
İNTERNET VE KÜTÜPHANE KAYNAKALARI-SERBEST ÇALIŞMALAR
google Akademik, NBER, Research, Ulakbim dergi listesi, dergipark |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik Kriz Nedir? Ekonomik Kriz Tanımları ve Açıklamalar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
2 | İktisat Tarihinde Yaşanan Önemli Ekonomik Krizler ve Dünya Ekonomisine Yansımalarının İncelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
3 | Katılımcı Öğrencilere Ekonomik Kriz Teorileri Hakkında Araştırma Ödevlerinin Verilmesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
4 | 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
5 | 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
6 | 2. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
7 | 3. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
8 | YARIYIL ARA SINAV | Beyin Fırtınası |
9 | 1929 BÜYÜK BUHRAN | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
10 | 1974 BÜYÜK DURGUNLUK | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
11 | 1994-95 TÜRKİYE EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
12 | 1997 ASYA EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
13 | 2000-2001 TÜRKİYE EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
14 | 2008 ABD MORGIC EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
15 | YARIYIL SONU FİNAL VE BÜTÜNLEME SINAVLARI | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Panel | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Panel | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Panel | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Panel | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Panel | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |