Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para Politikası ve Merkez Bankacılığı | İKT6012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Soru - Cevap - Tartışma Yöntemi |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Resül YAZICI |
Ders Veren | Doç. Dr. Resül YAZICI |
Amaç |
Ekonominin finansal boyutunun analizi ve temel ilişkilerinin açıklanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Para politikaları ve bankacılık sistemi, merkez bankası ve ticari banka bilânçosu değişimlerinin etkileri ve etkileşimi, enflasyon ve para politikasıyla ilişkili yapılar. |
Ders Kaynakları |
Keyder, N. (2005), Para Teori-Politika-Uygulama, Seçkin Yayıncılık ve Dağıtım
Akdiş, M. (2001), Para Teorisi ve Politikası, Beta Yayınları, İstanbul Mishkin, Frederic S. (2000), Para Teorisi ve Politikası, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.), Bilim Teknik yAYINEVİ Öçal, T. ve Çolak, Ö. (1999), Para Teori ve Politika, Nobel Yayın Dağıtım Parasız, İ. (2007), Para Teorisi ve Politikası, Ezgi Kitabevi, Bursa Para, Bankacılık ve Finansal Piyasalar İktisadı Ders Notları İlker PARASIZ (1999) Para Ekonomisi. Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları Mishkin, Frederic S. (2000), Finansal Piyasalar ve Kurumlar, (Çeviri: Şıklar, İ., Çakmak, A., Yavuz, S.), Bilim Teknik yAYINEVİ Parasız, İ. (2005), Para Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitabevi, Bursa. Paya, M. (1998), Para Teorisi ve Para Politikası, Filiz Kitabevi, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para ve Finansal Sisteme Giriş | |
1 | Finansal Sistem ve Önemi | |
6 | Para politikasının temelleri | |
2 | Reel Sektör Finansal Sektör İlişkileri | |
6 | Para politikasının temelleri | |
3 | Finansal Piyasalar ve Örgütlenme Biçimleri | |
6 | Para politikasının temelleri | |
4 | Finansal Araçlar ve Finansal Kurumlar | |
6 | Para politikasının temelleri | |
5 | Merkez Bankacılığı, Merkez Bankacılığının Tarihsel Gelişimi, Merkez Bankalarının Fonksiyonları, Merkez Bankalarının Görev ve Yetkileri ve Bağımsızlık Tartışmaları | |
6 | Para politikasının temelleri | |
6 | Türkiye’de Merkez Bankacılığı, TC. Merkez Bankası’nın Bilanço analizi. | |
7 | Para arzı süreci | |
7 | Merkez Bankalarının Finansal Sektör ve Reel Sektörle İlişkilerinin Bilançolarına Yansımaları. | |
8 | Merkez bankacılığı | |
8 | Ara Sınav - Bankacılık; ortaya çıkışı, türleri ve fonksiyonları, Bankacılığın Tanımı, Tarihsel Gelişimi, İlkeleri, Sınıflandırılması ve Fonksiyonları | |
9 | Merkez bankacılığı para politikası araçları | |
9 | Bankaların Fon (Kaynak) Oluşturma İşlemleri, Bankaların fon Kaynakları Bankaların Fon (Kaynak) Kullandırma İşlemleri, Bankaların Fon Kullandırma Yöntemleri Finansal Gelişme, Finansal Derinleşme, Finansal Yenilikler | |
10 | Merkez bilançosu | |
10 | Türkiye’de Bankacılık ve Finansal Piyasalar, Türkiye’de Bankacılığın Gelişimi, Türkiye’de Banka kurulması ve İşleyiş Koşulları | |
11 | Para politikası geçiş süreci | |
11 | Sermaye Piyasalarına Genel Bakış-Birincil ve İkincil Piyasalar | |
11 | Para politikası geçiş süreci | |
12 | Sermaye Piyasası Yatırım Araçları İhraç Süreci: Tahviller | |
13 | Sermaye Piyasası Yatırım Araçları İhraç Süreci: Hisse Senetleri | |
14 | Vadeli işlem ve opsiyon borsaları. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | |||
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | |||
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | |||
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme | |||
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | |||
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | |||
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | |||
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |