Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası İktisat | İKT6014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Uluslararası ticaret ve sermaye akımlarının teorik temellerini anlamayı amaçlamaktadır. Globalleşme sürecinde uluslar arası ekonominin önemi kavramak. Tüketici, firma ve hükümetlerin karar alma süreçlerinin uluslar arası boyutunu anlamak. Bu ders öğrencilere değinilen konularda analitik düşünme yeteneğini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Uluslararası iktisat temel kavramlar, Uluslararası ticaret teorisi: karşılaştırmalı üstünlükler, Uluslararası ticaret teorisi: arz talep modelleri, Hecksher-Ohlin teorisi, Yeni ticaret teorileri-I, Yeni Ticaret teorileri-II, Dış ticaret teorisi ve büyüme, Dış ticaret politikaları, Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-I, Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-II, Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi, Dış ödemeler bilançosu, Döviz piyasası analizleri, Geleceğe yönelik döviz işlemleri |
Ders Kaynakları |
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Güzem Can, İstanbul, 2007. Rıdvan Karluk, Uluslararası İktisat, Beta, İstanbul, 1996. Erdal Ünsal, Uluslar arası İktisat, İmaj, Ankara, 2007
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslararası iktisat temel kavramlar | Ders |
2 | Uluslararası ticaret teorisi: karşılaştırmalı üstünlükler | Ders |
3 | Uluslararası ticaret teorisi: arz talep modelleri | Ders |
4 | Hecksher-Ohlin teorisi | Ders |
5 | Yeni ticaret teorileri-I | Ders |
6 | Yeni Ticaret teorileri-II | Ders |
7 | ARA SINAV | Ders |
8 | Dış ticaret teorisi ve büyüme, Dış ticaret politikaları | Ders |
9 | Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-I | Ders |
10 | Gümrük tarifeleri ve tarife dışı araçlar-II | Ders |
11 | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi | Ders |
12 | Dış ödemeler bilançosu | Ders |
13 | Döviz piyasası analizleri | Ders |
14 | Geleceğe yönelik döviz işlemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersin sonunda öğrenciler ülkelerin neden dış ticaret yaptıklarını, kazançlarının ne olduğunu öğreneceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ticaret politikalarının ne olduğunu ve gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kavrayacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bu katkıyla da Türkiye’nin uyguladığı politikaları anlayabilecek ve alternatif önerler geliştirebileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin sonunda öğrenciler ülkelerin neden dış ticaret yaptıklarını, kazançlarının ne olduğunu öğreneceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ticaret politikalarının ne olduğunu ve gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini kavrayacaklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bu katkıyla da Türkiye’nin uyguladığı politikaları anlayabilecek ve alternatif önerler geliştirebileceklerdir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |