Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Zootekni | ZDF209 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER |
Ders Veren | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER |
Amaç |
Canlı sistemlerinin temel birimi olan hücre yapısını ve hücresel olayları öğretmek, doku ve organ sistemlerinin işlevlerini, metabolizma olaylarını açıklamak ve canlılarda üreme tiplerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Hayvancılığın ekonomik önemi ve hayvansal ürünlerin insan beslenmesi açısından önemi, Türkiye’de ve Dünya’da hayvan yetiştiriciliği ve hayvansal üretim düzeyleri. Hayvanlarda üreme, Evcil hayvanlarda üreme ve hayvansal üretim, Üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, Türlere göre üreme fonksiyonu ve üremenin denetimi. Hayvan ıslahı, Ekonomik verim düzeyi ve adaptasyon Fenotipik varyasyon ve öğeleri, Seleksiyon ve seleksiyon yöntemleri, Çiftleştirme sistemleri. Sığır yetiştiriciliği, Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen önemli sığır ırkları, Sığırlarda üreme, Sığırlardan süt üretimi, Sığırlardan et üretimi. Koyun Yetiştiriciliği, Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen önemli koyun ırkları, Koyunlarda üreme, Koyunlardan süt üretimi, Koyunlardan et üretimi. Keçi Yetiştiriciliği, Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen önemli keçi ırkları, Keçilerde üreme, Keçilerden süt ve et üretimi. Tavukçuluk, Tavukçuluğun önemi ve tavukçuluk işletme tipleri, Yumurta tavukçuluğu, Kasaplık piliç yetiştiriciliği. Arıcılık, Arıcılığın önemi ve arı ürünleri, Koloniyi oluşturan bireyler ve arılarda üreme ve çoğalma, Arıcılıkta mevsimlik işler, Arı hastalık ve zararlıları. İpekböcekçiliği ve üretim aşamaları |
Ders Kaynakları |
• Şengonca, M., 2005. Hayvan Yetiştirme İlkeleri: Ders Kitabı, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yay. No:534, İzmir, 192s. • Rice, V.A., 1957. Breeding and improvement of farm animals, McGraw-Hill Book Company, inc., New York, London, 516p.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 4 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 2 | 8 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders müfredatı hakkında genel bilgi verme | |
2 | Hayvan yetiştiriciliğinin ekonomik önemi, Dünya ve Türkiye'de hayvansal üretim | Ders |
3 | Çiftlik hayvanlarında üreme | Ders |
4 | Hayvan ıslahı | Ders |
5 | Sığır yetiştiriciliği | Ders |
6 | Koyun yetiştirme | Ders |
7 | Keçi yetiştirme | |
8 | Tavuk yetiştirme | Ders |
9 | Tavuk Yetiştirme | |
10 | Arı yetiştirme | Ders |
11 | İpekböceği yetiştirme | Ders |
12 | Hayvan besleme | |
13 | Hayvan beslemede kullanılan yemler | Ders |
14 | Metabolik Hastalıklar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Canlıların genetik yapısı ve mutasyon konularını öğrenir. Doku fonksiyonlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hücreyi oluşturan yapıları ve bunların görevlerini öğrenir. Hücre bölünmesini, protein sentezini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hayvanların bilimsel olarak sınıflandırılmasını öğrenir. Hayvanların genel karakterlerini öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Canlılarda gelişimin nasıl olduğunu öğrenir. Zootekni hakkında temel bilgileri öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hayvanlarda organ sistemleri ve işlevlerini öğrenir. Canlılarda üreme tiplerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Canlıların genetik yapısı ve mutasyon konularını öğrenir. Doku fonksiyonlarını öğrenir | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 |
Hücreyi oluşturan yapıları ve bunların görevlerini öğrenir. Hücre bölünmesini, protein sentezini öğrenir | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 |
Hayvanların bilimsel olarak sınıflandırılmasını öğrenir. Hayvanların genel karakterlerini öğrenir | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 |
Canlılarda gelişimin nasıl olduğunu öğrenir. Zootekni hakkında temel bilgileri öğrenir | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 |
Hayvanlarda organ sistemleri ve işlevlerini öğrenir. Canlılarda üreme tiplerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 |