Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarla Tarımının İlkeleri | TRB201 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, laboratuvarda bitki tanıma ve uygulama yapma |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Hanife MUT |
Amaç |
Tarla tarımının genel ilkelerinin öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde tarımın genel yapısı ve karşılaştırılması, kültür bitkilerinde verim ve verim öğeleri, verimi etkileyen faktörler, tarla tarımı sistemleri, tarla bitkilerinde; ekim nöbeti, toprak işleme, tohumluk, ekim, gübreleme, bakım, hasat ve harman hakkında genel bilgiler. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim Üyesinin Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 16 | 64 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Dünyada ve ülkemizde tarımın genel yapısı | |
3 | Dünyada ve ülkemizde tarımın genel yapısı ve karşılaştırılması | Tartışmalı Ders |
5 | Kültür bitkilerinde verim ve verim öğeleri | Problem Çözme |
5 | Kültür bitkilerinde verim ve verim öğeleri | Problem Çözme |
6 | Verimi etkileyen faktörler | |
6 | Verimi etkileyen faktörler | |
8 | Tarla tarımı sistemleri | Sözlü |
10 | Tarla bitkilerinde; ekim nöbeti, toprak işleme | Saha / Arazi Çalışması |
10 | Tarla bitkilerinde; ekim nöbeti, toprak işleme | Saha / Arazi Çalışması |
11 | Tohumluk, ekim | |
12 | Gübreleme, bakım | Saha / Arazi Çalışması |
14 | Hasat ve harman hakkında genel bilgiler | Problem Çözme |
14 | Hasat ve harman hakkında genel bilgiler | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarla tarımının tanımını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarla bitkilerinin yetiştiriciliğini anlama ve kullanabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilgileri pratiğe uyarlama becerisini kazanma | Yazılı Sınav | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla tarımının tanımını öğrenir | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Tarla bitkilerinin yetiştiriciliğini anlama ve kullanabilme | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Bilgileri pratiğe uyarlama becerisini kazanma | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 |