EN
  • Anasayfa
  • ZDF215 Köy Sosyolojisi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ZDF215 - Köy Sosyolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Köy Sosyolojisi ZDF215 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hanife MUT
Ders Veren Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER
Amaç

Kırsal ve kentsel ayrımda kullanılan ölçütler: Köy sosyolojisinin, konusu ve önemi; Köy yerleşim tarihi, köy tipleri, Türkiye’de kırdan kente göç, Türkiye’de yapılmış köy araştırmaları, yöntem ve teknikleri, öğrencilerle örnek köy gezisi ve araştırmasının yapılması.

Ders İçeriği

Kırsal Sosyolojisinin konusu ve gelişimi; Köy Sosyolojisi alanında kullanılan kavramlar ve teorik yaklaşımlar; Farlı köy yapıları ve tiplerinin özellikleri; Kırsal Yapılardaki ekonomik ve sosyal değişmeler

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 16 32
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 76
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kavramsal Bir Giriş
2 Kır Sosyolojisinin Konusu, Kapsamı ve Önemi: Kır-Kent Ayrımı
3 Dünyada ve Türkiye’de Köy Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi
4 Türkiye’de yapılmış Olan ve Kır Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Açısından Temel Oluşturan Köy Çalışmalarından Örnekler Verilerek İncelenmesi
5 Kırsal Yerleşme Tipleri
6 Kırsal Alan Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Veri Toplama Teknikleri
7 Vize
8 Türkiye’de Tarihsel Süreçte Toprak Mülkiyetini Belirleyen Koşullar Türkiye’de Tarımın Yapısal Özellikleri
9 Türkiye’de Kırsal Yapının Genel Özellikleri ve Kırsal Alanda Toplumsal Değişme
10 Türkiye’de Kırdan Kente Göç: Neden ve Sonuçları
11 Toplumsal Tabakalaşma, Köy Toplumunda Toplumsal Tabakalaşmalar ve Üretim İlişkileri
12 Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri
12 Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri
12 Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarıma yönelik sorunların pratik çözümünde teorik bilgileri uygulayabilir ve uygun araç ve yöntemleri kullanabilir. Kırsal yerleşme biçimleri ve kimliklerini değerlendirebilir
Toplumlar arası ilişkileri, örgütlenmeleri aktarabilir. Kırsal toplumların ülke ekonomisi, kültürü içindeki yerini ve önemini ortaya koyabilir. Kırsal toplumların aile, din, kültür, evlenme, yerleşim ve yaşam biçimlerini yorumlayabilir
Öğrenciler köy kent farklılığını kavrayabilir, öğrenciler kırsal yapıların genel özelliklerini ve değişme dinamiklerini tanıyabilir
Öğrenciler kırsal yapı araştırmalarının nasıl yapılacağını belirleyebilir, köy sosyolojisinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini ortaya koyabilir.
Tarımsal problemleri belirleme ve tanımlayabilme becerisi kazanabilir. Sorunlara çözüm getirebilme yöntemlerini öğrenebilir, Türkiye’de köy sosyoloji biliminin gelişimi, tarihsel sürecini tanıtabilir. Köy sosyolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile ilişkisini tanımlayabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tarıma yönelik sorunların pratik çözümünde teorik bilgileri uygulayabilir ve uygun araç ve yöntemleri kullanabilir. Kırsal yerleşme biçimleri ve kimliklerini değerlendirebilir 4 4 4 4 3 3 2 3 4 4 2 2 2 2 5
Toplumlar arası ilişkileri, örgütlenmeleri aktarabilir. Kırsal toplumların ülke ekonomisi, kültürü içindeki yerini ve önemini ortaya koyabilir. Kırsal toplumların aile, din, kültür, evlenme, yerleşim ve yaşam biçimlerini yorumlayabilir 3 3 2 4 2 3 2 1 4 4 4 2 3 3 5
Öğrenciler köy kent farklılığını kavrayabilir, öğrenciler kırsal yapıların genel özelliklerini ve değişme dinamiklerini tanıyabilir 2 2 3 4 1 1 3 2 1 3 3 1 3 1 5
Öğrenciler kırsal yapı araştırmalarının nasıl yapılacağını belirleyebilir, köy sosyolojisinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini ortaya koyabilir. 2 2 3 4 2 3 3 4 3 3 2 3 3 2 5
Tarımsal problemleri belirleme ve tanımlayabilme becerisi kazanabilir. Sorunlara çözüm getirebilme yöntemlerini öğrenebilir, Türkiye’de köy sosyoloji biliminin gelişimi, tarihsel sürecini tanıtabilir. Köy sosyolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile ilişkisini tanımlayabilir 4 4 4 4 2 3 3 2 3 3 3 3 3 2 5