Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarla Bitkilerine Giriş | TRB206 | 4 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hanife MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarla Bitkileri yetiştiriciliği ile ilgili genel bilgilerin öğretilmesi |
Ders İçeriği |
Classification of field crops, main field agriculture systems, definition of soil processing, importance of soil processing, drawbacks of improper soil cultivation, soil cultivation methods and tools, definition of fallow, shape and benefits expected from nest, definition of seed and seed concepts, finding a quality seed the necessary properties (the physical value of the seed), the characteristics that should be in a quality seed (biological and genetic values of the seed), the methods of sowing, the importance of sowing time, the main planting methods and their comparison, irrigation and fertilization, mainly irrigation and fertilization methods, fertilizer types and fertilization methods, green fertilization and alternation, multiple cultivation, weeds and weed control, general characteristics, economic importance and cultivation techniques of cereals, industrial crops, edible legumes, meadow pastures and herds |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarla bitkilerinin sınıflandırılması | |
2 | Başlıca tarla tarımı sistemleri, toprak işlemenin tanımı, önemi, toprak işlemden beklenen faydalar, hatalı toprak işlemenin sakıncaları | Tartışmalı Ders |
3 | Toprak işleme yöntem ve aletleri, nadasın tanımı, şekilleri ve nadastan beklenen faydalar | |
4 | Tohum ve tohumluk kavramlarının tanımı | Grup Çalışması |
5 | Kaliteli bir tohumlukta bulunması gereken özellikler(tohumun fiziksel değeri) | |
6 | Kaliteli bir tohumlukta bulunması gereken özellikler (tohumun biyolojik ve genetik değerleri) | |
8 | Ekim yöntemleri, ekim zamanın önemi, başlıca ekim yöntemleri be bunların karşılaştırılması | Problem Çözme |
8 | Ekim yöntemleri, ekim zamanın önemi, başlıca ekim yöntemleri be bunların karşılaştırılması | Problem Çözme |
9 | Sulama ve gübreleme, başlıca sulama ve gübreleme yöntemleri | |
10 | Gübre çeşitleri ve gübreleme yöntemleri, yeşil gübreleme ve münavebe | Problem Çözme |
11 | Çoklu yetiştirme, yabancı otlar ve yabancı ot kontrolü | Problem Çözme |
12 | Tahılların, endüstri bitkilerinin, yemeklik tane baklagillerin, çayır mera ve yem bitkilerinin genel özellikleri | Problem Çözme |
13 | Ekonomik önemleri ve yetiştirme teknikleri | |
13 | Ekonomik önemleri ve yetiştirme teknikleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarla tarımı kapsamında yetiştirilen bitkilerin sınıflandırılmasını ve bu bitkilerin yetiştirilmesinde uygulanan tarla tarımı sistemlerini öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Tarla tarımının anlamını ve kapsamını öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarla bitkilerinde sulama, yabancı ot kontrolü, münavebe, hastalık ve zararlılar ile mücadele, hasat ve harman hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde en temel kaynak olan toprağın anlamını ve yetiştiricilik için hazırlanmasını öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarla tarımı kapsamında yetiştirilen bitkilerin sınıflandırılmasını ve bu bitkilerin yetiştirilmesinde uygulanan tarla tarımı sistemlerini öğrenecektir. | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 |
Tarla tarımının anlamını ve kapsamını öğrenecektir. | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 |
Tarla bitkilerinde sulama, yabancı ot kontrolü, münavebe, hastalık ve zararlılar ile mücadele, hasat ve harman hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 |
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde en temel kaynak olan toprağın anlamını ve yetiştiricilik için hazırlanmasını öğrenecektir. | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 |