Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kırsal Yerleşim Planlaması | ZDF214 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ramazan MERAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı kırsal yerleşimi oluşturan öğeleri tanıtmak ve kırsal yerleşimleri geliştirilmeyi, kırsal yerleşim birimlerini planlanmayı, fiziksel planlama sorunlarını analiz etmeyi ve çözüm önerilerini geliştirmeyi öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Yerleşimler ve yerleşim etkenleri, kırsal yerleşimlerin fiziksel yapısı, kırsal alanda yerleşim şekilleri, kırsal alan planlaması, Türkiye’de kırsal yerleşimlerin özellikleri, köy fiziksel planlaması, tarımsal işletme merkezinin planlanması. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yerleşim ve yerleşim etkenleri. | |
2 | Kırsal yerleşimlerin fiziksel yapısı. | |
3 | Kırsal alanlardaki yerleşim şekilleri. | |
4 | Dağınık yerleşimler. | |
5 | Toplu yerleşimler. | |
6 | Kırsal alan planlaması. | |
7 | Kırsal yerleşme ve kırsal kalkınma. | |
8 | Türkiye’de kırsal yerleşimlerin özellikleri. | |
9 | Türkiye’de kırsal yerleşimlerin sorunları ve çözüm önerileri. | |
10 | Köy yerleşim yeri. | |
11 | Köy fiziksel planlaması. | |
12 | Tarımsal işletme merkezinin planlanma ilkeleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kırsal yerleşim sorunlarını analiz edebilme, sorunları belirleyip çözebilme. | |||
Kırsal yerleşim planlama ilkelerini uygulayabilme. | |||
Kırsal yerleşim planlaması için gerekli verileri araştırabilme ve farklı disiplinlerle çalışabilme. | |||
Kırsal alanı ve kırsal yerleşmeyi sentezleyebilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kırsal yerleşim sorunlarını analiz edebilme, sorunları belirleyip çözebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırsal yerleşim planlama ilkelerini uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırsal yerleşim planlaması için gerekli verileri araştırabilme ve farklı disiplinlerle çalışabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kırsal alanı ve kırsal yerleşmeyi sentezleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |