Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Agroekoturizm | ZDF222 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem GÜLÜMSER |
Ders Veren | |
Amaç |
Turizm seköründe doğal kaynakların ve tarımsal kaynakların kullanımını kavrayabilme |
Ders İçeriği |
Turizm seköründe doğal kaynakların ve tarımsal kaynakların kullanımı, Bölgeye uygun turizm amaçlı butik tarz tarımsal işletmelerin planlanması, mevcut projeler, yeni projelerin oluşturulması, doğa rehberliği. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Agroekoturizmin Önemi ve Amacı | Ders |
2 | Agro Ekoturizm Türkiye'de ve Dünyada gelişimi | Ders |
3 | Agroekoturizmin Türkiye'de ve Dünyada gelişimi | |
4 | Agro Ekoturizm kırsal kalkınmadaki rolü ve önemi | Ders |
5 | Agroekoturizmin kırsal kalkınmadaki rolü ve önemi | Ders |
7 | Agro Turizm planlamaları ve kurumsal teşvikler | Ders |
7 | Agro Turizm planlamaları ve kurumsal teşvikler | Ders |
7 | Agro Turizm planlamaları ve kurumsal teşvikler | Ders |
10 | Tarım alanlarının, doğal hayatın korunması ve sürdürülebilirlik | Ders |
11 | Doğal yaşam, tabiat varlıkları ve peyzaj düzenlemelerinin turizm faaliyetlerinde kullanımı | Ders |
11 | Doğal yaşam, tabiat varlıkları ve peyzaj düzenlemelerinin turizm faaliyetlerinde kullanımı | Ders |
13 | Türkiye'den ve dünyadan örnek ekoturizm projeleri | Ders |
13 | Türkiye'den ve dünyadan örnek ekoturizm projeleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarım turizmindeki mod kavramlarını tanımlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ekolojiyi tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kırsal turizmi tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarım turizmini planlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarımsal üretimi kırsal turizm amaçlı kullanabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarım turizmindeki mod kavramlarını tanımlayabilme. | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 5 |
Ekolojiyi tanımlayabilme | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 |
Kırsal turizmi tanımlayabilme | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 1 | 5 |
Tarım turizmini planlayabilme. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |
Tarımsal üretimi kırsal turizm amaçlı kullanabilme. | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 5 |