Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Kirliliği | ZDF220 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre Kirliliği kavramını ve türlerini öğrencilere tanıtmak, anlatmak ve benimsetmek |
Ders İçeriği |
Giriş ve Çevre Kirliliği; Su Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu ; Katı ve Tehlikeli Atık Kaynakları veKontrolu; Toprak Kirliliği ve Kontrolu; Hava Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu; Gürültü Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu ; Küresel Isınma ve İklim Değişikliği |
Ders Kaynakları |
A. P. Sincero, G.A. Sincero. Environmental Engineering: A Design Approach, Prentice Hall, New Jersey, 1996.
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları B.J. Nebel, R.T. Wright, Environmental Science, 7th ed., Prentice Hall, New Jersey, 2000. URL: http://www.prenticehall.com/nebel M.Karpuzcu. Çevre Kirlenmesi ve Kontrolu. Kubbealtı yay.,İstanbul, 2007(9.Baskı). Ö.Çınar (Ed.). Çevre kirliliği ve kontrolu. Nobel yayın, Ankara,(Ekim 2008). |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre Kirliliğinin Temel Prensipleri | |
2 | Su Kirliliği | |
3 | Su Kirliliği Kontrolü | |
4 | Katı ve Tehlikeli Atıklar | |
5 | Katı ve Tehlikeli Atıkların Kontrolü | |
6 | Tehlikeli ve Zararlı Atıklar Yasal Mevzuat | |
7 | Ara sınav | |
7 | Toprak Kirliliği | |
9 | Toprak Kirliliği Kontrolü | |
10 | Hava Kirliliği | |
11 | Hava Kirliliği Kontrolü | |
12 | Bina İçi Hava Kirliliği | |
13 | Küresel Isınma | |
14 | İklim Değişikliği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sorunları açıklar. | |||
Verilen süreçler için uygun tasarım modelleri türetir. | |||
Mikro/makro ölçekte çevre kirliliği kontrolunu tanımlar. | |||
Makro ölçekteki çevre ve çevre kirliliği arasında ilişki kurar. | |||
Tasarım projelerinde gerekli olan koşulları belirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni sorunları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verilen süreçler için uygun tasarım modelleri türetir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mikro/makro ölçekte çevre kirliliği kontrolunu tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makro ölçekteki çevre ve çevre kirliliği arasında ilişki kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım projelerinde gerekli olan koşulları belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |