Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Serin İklim Tahılları | TRB409 | 7 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Verme |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Zeki MUT Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. Zeki MUT |
Amaç |
Serin iklim tahıllarının ekonomik önemini, adaptasyonunu, morfolojisini, standardizasyonu ve depolamasını, hastalık ve zararlılarını tanımalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Serin iklim Tahılları yetiştiriciliği |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 16 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 16 | 32 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Serin iklim tahıllarının Dünya’da ve Türkiye’deki ekonomik önemi ve tahıl bitkileri hakkında genel bilgi | Ders |
2 | Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri | |
3 | Serin iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi, serin iklim tahıllarında tane ve yapısı | |
4 | Serin iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları | Ders |
5 | Serin iklim tahıllarında çiçek ve çiçeklenme, döllenme ve erme devreleri | |
6 | Erme devrelerine bağlı olarak hasat | Ders |
7 | Ders tekrarı | Ders |
8 | Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri | |
9 | Serin iklim tahıllarının depolanması ve depolama prensipleri | |
10 | Buğday yetiştiriciliği | Ders |
10 | Buğday yetiştiriciliği | Ders |
12 | Arpa yetiştiriciliği | |
13 | Yulaf yetiştiriciliği | |
14 | Çavdar ve Tritikale yetiştiriciliği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Serin iklim tahıllarının yetiştirilmesinde çevre koşullarının önemini kavraması,; Ülkemiz için önemli tahıl bitkilerinin iklim ve toprak isteklerini bilmesi, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye için önemli tahıl bitkilerini tanıyabilme; Tahıl grubunu oluşturan bitkilerin Türkiye ve Dünya Ticaretindeki önemini anlaması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalitesi hakkında bilgi edinmesi; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özellikle serin iklim tahıl cins ve türlerini morfolojik özelliklerine göre teşhis edebilmesi; Serin iklim tahıllarında tane “Caryopsis” hakkında bilgi edinmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Serin iklim tahıllarının uygun koşullar altında depolanma prensiplerini öğrenmesi; Serin iklim tahıllarının yetiştiriciliği ile hastalık ve zararlılarla mücadelesi konuları hakkında bilgi edinmesidir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Serin iklim tahıllarının yetiştirilmesinde çevre koşullarının önemini kavraması,; Ülkemiz için önemli tahıl bitkilerinin iklim ve toprak isteklerini bilmesi, | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Türkiye için önemli tahıl bitkilerini tanıyabilme; Tahıl grubunu oluşturan bitkilerin Türkiye ve Dünya Ticaretindeki önemini anlaması | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalitesi hakkında bilgi edinmesi; | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Özellikle serin iklim tahıl cins ve türlerini morfolojik özelliklerine göre teşhis edebilmesi; Serin iklim tahıllarında tane “Caryopsis” hakkında bilgi edinmesi | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Serin iklim tahıllarının uygun koşullar altında depolanma prensiplerini öğrenmesi; Serin iklim tahıllarının yetiştiriciliği ile hastalık ve zararlılarla mücadelesi konuları hakkında bilgi edinmesidir | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |